ANAF mi-a răspuns la un email în doar 2 ore

Dacă tot suntem obligați să stăm în casă zilele astea, trebuie să ne obișnuim să facem anumite lucruri diferit. În episodul de astăzi vorbim despre ANAF, o instituție la care trebuie să depun o declarație. Declarație pe care de obicei o depuneam la ghișeu.

Deși declarația aia nu trebuie depusă rapid (deci nu mă presa timpul deloc), m-am gândit să mă apuc din timp să studiez cum fac să o depun fără să merg la ghișeu, iar soluția se anunța a fi simplă: creez cont în Spațiul Privat Virtual de la ANAF, depun declarația și gata.

Doar că pentru crearea contului trebuie să confirmi că ești tu cu una dintre următoarele 3 metode:

  1. Verificare număr document – dacă ți-a trimis Ministerul Finanțelor un document cu un număr de login, ai rezolvat-o ușor. Dar eu nu țin minte să fi primit așa ceva;
  2. Prin validare la ghișeu, în termen de 10 zile de când ai depus cererea online. Ceea ce era exclus în cazul meu, că #StauAcasă, nu vreau să merg la ghișee. În plus, ar fi trebuit să merg la ghișeu la Focșani, ceea ce complica și mai mult lucrurile.
  3. Verificare număr înregistrare decizie – dacă din 2013 încoace ți-a trimis ANAF vreun document sub formă de decizie, e de-ajuns să introduci numărul de pe acel document. Ceea ce nu se întâmpla la mine, că nu țineam minte să fi primit așa ceva.

Ei bine, văzând că n-am cum să mă înregistrez pentru că nicio variantă dintre cele de mai sus nu mi se aplică, am decis să trimit un mail la ANAF, folosind formularul de contact de pe site.

Primul mail l-am trimis luni, iar astăzi (miercuri), pe la ora 14:00, am primit un răspuns. Doar că ori n-am întrebat eu ce trebuie, ori oamenii ăia erau foarte ocupați, că în loc să primesc ajutor ca să-mi creez contul, am primit un document care-mi explica cele 3 moduri de creare de cont pe care vi le-am expus și eu mai sus.

Așadar am decis să mai trimit un email (folosind același formular de contact), în care am zis mai clar ce vreau, anume:

Cum aș putea să mă înscriu în Spațiul Privat Virtual fără să vin la ghișeu? Menționez că nu am primit nicio decizie de impunere, deci nu am număr de decizie. Pot primi online un număr de decizie?

Ei bine, la cel de-al doilea mail am primit răspuns în doar două ore, iar în răspuns era atașată o decizie primită de mine în 2015 (despre care uitasem, bineînțeles, că au trecut 5 ani de-atunci). În document era încercuit cu o cariocă numărul pe care trebuie să-l introduc la crearea contului.

Astfel am reușit să-mi creez contul fără să fiu nevoit să merg la ghișeu și fără să aștept să primesc un răspuns în 30 de zile lucrătoare.

V-am povestit întâmplarea mea pentru că mailul pe care l-am trimis inițial a fost scris cu gândul că n-o să primesc răspuns niciodată. L-am scris mai degrabă pe sistemul „Hai s-o încerc și pe asta, dacă tot stau acasă”, dar se pare că oamenii care lucrează la ANAF chiar sunt puși pe digitalizarea proceselor în aceste zile, așa că dacă ai treabă cu ei s-ar putea să fii surprins, așa cum am fost și eu. 😁

Leave a Reply