Eu cred că #bizsmscamp ajută mult la evoluția industriei online

E greu de descris ce se întâmplă la #bizsmscamp, tabăra de social media organizată de Revista Biz. Mi se întâmplă să mă întrebe cunoscuți de ce merg mereu acolo și după ce le dau câteva motive conștiente le spun că mai e „ceva”. E ceva ce-mi place acolo. Un lucru pe care habar n-am cum să-l descriu, dar pe care îl simți dacă vii să vezi cum e.

Dar cel mai mult îmi place că #bizsmscamp ajută la evoluția industriei online. Iar asta se întâmplă prin simplul fapt că agențiile, companiile și bloggerii stau în același loc timp de 4 zile, discută vrute și nevrute și învață unii de la ceilalți cum să fie mai buni în ceea ce fac. Asta îmi amintește de faptul că în Biertan (județul Sibiu), pe vremuri, când apărea la Biserică un cuplu care voia să divorțeze, erau obligați să stea într-o cameră, doar ei doi, timp de două săptămâni. Aveau un singur pat, o singură farfurie, un singur tacâm și o singură cană din care să bea apă. Se spune că a fost un singur cuplu care a dorit să divorțeze după acest tratament, în timp ce au fost sute de cupluri care au rămas împreună. Diferența o făcea faptul că în acele două săptămâni, cât timp stăteau numai ei doi, aveau ocazia să discute orice, să se cunoască mai bine și să înțeleagă cum să coopereze ca să fie amândoi fericiți.

Am dus puțin la extrem povestea, dar ideea e cam aceeași și în tabără: dacă stai timp de 4 zile cu oamenii din industrie, discuți cu ei vrute și nevrute, apoi începi să înțelegi mai bine anumite comportamente, campanii sau idei. Eu îmi propun în fiecare an să-i cunosc pe toți cei care vin acolo și de cele mai multe ori nu închei o conversație fără să întreb: „La voi cum mai e?”. Iar asta pentru că vreau să înțeleg cum funcționează sistemul în care acel om lucrează. Acum știu că dacă vreau să propun o idee anumitor clienți, ei trebuie să obțină aprobări de la Headquarter, care uneori nu e în România și care întârzie cu un răspuns și două săptămâni sau mai mult.

Tabăra le oferă clienților și ocazia de a testa în premieră anumite produse sau campanii și de a afla feedback rapid din rândul oamenilor care activează online și care, de cele mai multe ori, au acces la foarte multe idei și campanii de promovare, deci feedback-ul vine și cu expertiză, lucru care contează foarte mult.

Iar printre clienții care au vrut să anunțe lucruri în premieră în tabără, se numără și Profi, care recent a atins pragul de 600 de magazine deschise în România, devenind retailerul cu cele mai multe magazine de la noi din țară. Profi a vrut ca această bornă să nu treacă neobservată de comunitatea strânsă la #bizsmscamp, așa că a făcut hashtagul #profi600magazine și a organizat un concurs între bloggeri. S-au făcut 3 echipe de bloggeri, iar fiecare echipă trebuia să rezolve un puzzle imens într-un timp cât mai scurt.

M-am simțit onorat când mi-au spus că vor ca eu să fiu unul dintre cei 3 căpitani de echipă și că trebuie să-mi aleg coechipierii. Ei bine, nici că se putea să aleg mai bine, pentru că echipa formată de mine a câștigat concursul: o excursie în gașcă la Timișoara. :D

Mulțumesc pe această cale coechipierilor: Irina, Alex, Robert și Adrian.

Le mulțumesc și adversarilor pentru fair-play, adică echipelor formate de către Alex Damian și Ionuț Bunescu.

Și, bineînțeles, felicitări celor de la Profi pentru activare. Așa cum spune și puzzle-ul din imagine, „Cei mai Profi bloggeri sunt la #bizsmscamp”.

Nu în ultimul rând, te invit să fii pe fază, pentru că ediția de iarnă a #bizsmscamp va fi în perioada 7 – 10 decembrie. O să anunț eu când încep înscrierile. :D