Ce beneficii au clienții Vodafone și UPC datorită fuziunii celor două companii
5 aplicații utile pentru Instagram
Facebook Audience Insights este unul dintre cele mai utile tool-uri de la Facebook cu ajutorul căruia poți înțelege mai bine comunitatea strânsă în jurul paginii tale de Facebook.
Butonul care te duce către acest tool se află în Ads Manager, dar dacă nu obișnuiești să faci prea des reclame pe Facebook, probabil nici nu l-ai observat. Dar nu-i bai, că-l vei folosi de-acum încolo. 😁 Pasul 1 e să accesezi tool-ul dând click aici.
O să fii întrebat cu ce fel de audiență vrei să lucrezi și-ți recomand să selectezi „People Connected to Your Page”. Apoi vei fi rugat să introduci numele paginii de Facebook pe care o administrezi în meniul din stânga și, cel mai probabil, n-o să vezi niciun rezultat la început pentru că, nu știu din ce motiv, e selectat by default să-ți arate audiența din US.
Așa că tot în meniul din stânga, la Location, va trebui să alegi România.
Cum te ajută Facebook Audience Insights să-ți înțelegi comunitatea
Ok, acum ai făcut tot setup-ul, deci hai să vedem la ce te ajută, nu? 😁 Facebook Audience Insights e făcut ca să-ți ofere într-un singur loc informații și statistici despre oamenii cu care discuți (adică cei care au dat like paginii) sau oamenii cu care ai putea să discuți (cei care nu sunt conectați încă la pagina ta).
Astăzi vorbim despre cei cu care discuți deja pentru că ești în procesul de înțelegere a audienței. După ce ai selectat pagina și țara, în partea dreaptă a ecranului încep să-ți apară niște rezultate.
Vei vedea, în primă fază, informații despre demograficele paginii tale, comparate cu demograficele populației de pe Facebook. Mai jos găsești informații despre Relationship Status și Education Level, iar și mai jos, dacă ai o audiență mai mare (peste 10.000 de oameni, în principiu), vei vedea și informații despre industria în care activează. Informațiile despre industrie apar acolo în funcție de ceea ce a declarat fiecare utilizator la el în profil, deci sunt șanse să fie destul de exacte informațiile (asta dacă nu ai în comunitate mulți oameni care și-au pus la secțiunea de Job funcția de „CEO La mama și la tata”).
Pentru oricare grafic de-acolo, atât de la Job Title, cât și de la Demografice, Relationship Status sau Education Level, dacă dai click pe unul dintre rezultate, vei vedea un filtru cu audiența respectivă.
Spre exemplu, dacă vezi că cei mai mulți fani ai paginii tale au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, poți da click pe vârsta respectivă și vei vedea interesele oamenilor care se află doar în acea categorie de vârstă. La fel e și dacă dai click pe una dintre industriile afișate la Job Title.
Dar hai să trecem la partea cu adevărat interesantă
Informațiile despre care am vorbit mai sus se mai găsesc într-o formă sau alta și în alte secțiuni ale Facebook-ului, dar partea cu adevărat interesantă e tab-ul Page Likes.
În partea de sus a paginii, lângă Demographics, ai și un buton numit Page Likes, iar dacă dai click pe el vei vedea (ține-te bine) la ce alte pagini au mai dat like cei care ți-au apreciat ție pagina.
De ce spuneam că asta e partea cu adevărat interesantă? Pentru că așa poți înțelege mai bine ce afinități are comunitatea ta. Să știi în ce industrii lucrează e una, dar să afli care sunt paginile la care au dat like, împărțite pe categorii, e grozav.
Practic, dacă într-o zi vei dori să organizezi un eveniment pentru comunitatea ta, ar fi o idee bună să faci un parteneriat cu cei pe care îi găsești pe lista de Page Likes, pentru că știi clar că le place locul respectiv și vin cu drag acolo.
Mai mult, dacă vrei să gândești parteneriate cu diverse reviste sau ziare online ca să crești credibilitatea în brandul tău, te poți uita pe lista de Page Likes să vezi ce apreciază cei din comunitatea ta și să colaborezi cu revistele în care ei au încredere.
Sau chiar dacă nu vrei să faci niciun parteneriat sau eveniment, secțiunea asta te ajută să setezi și să înțelegi și mai bine acele Persona cu care ți-ai propus să discuți când ai făcut strategia de social media.
Dacă tu ți-ai propus să discuți cu oameni cu venituri medium-high, dar vezi că cei mai mulți din comunitate au dat like paginii MiniPrix, e clar că nu vorbești cu cine trebuie.
Acum te las să te joci singur în Facebook Audience Insights și să vezi ce informații mai poți scoate de aoclo. Poți accesa tool-ul aici și sunt sigur că-ți va fi util. 👍🏼