Merci e urât?
Iacă plec
Când de gândim la un blog relevant, de cele mai multe ori ne gândim la un blog bun: cu mulţi vizitatori şi multe comentarii.
Ei bine, fericirea noastră se cam duce în momentul în care ne dăm seama că „blog relevant” nu înseamnă neapărat „blog vizitat” sau „blog comentat”. Un blog relevant este un blog influent. Ca să fii influent nu cred că este de ajuns să ai mulţi vizitatori sau multe comentarii.
Vizitatorii îi poţi face spamând. Asta înseamnă că un blog cu 1000 de vizitatori nu este unul influent atât timp cât cei 1000 unici vin numai din motoarele de căutare pe cuvinte gen „puya – undeva în balcani” sau „sotia lui Florin Salam” (am ales aceste două exemple pentru că s-a făcut trafic frumos pe ele, cândva). Un blog relevant poate să aibă şi 100 de vizitatori. Nimeni nu-l contestă. E relevant, chiar dacă are 100 de vizitatori.
Un blog bun niciodată nu înseamnă un blog comentat. Unul ar putea avea 20 de comentarii la fiecare articol, din care 10 sunt ale lui iar alte 10 ale unui prieten de-al lui cu care se contrazice la fiecare articol în parte. Vi se pare ăsta un blog bun? Nu cred.
Un blog probabil ar trebui să aibă rangul de relevanţă adus la un anumit nivel în funcţie de link-urile pe care le primeşte. Cândva, atributul de IBL era foarte bine conturat la nivelul blogosferei. Primeai link-uri dacă scriai bine. Puţine erau din link exchange. Mai nou, de când cu ZeList-ul primeşti link-uri doar ca să fii sus în top. Văd bloguri cu câte 100 de exchange-uri care se mândresc cu PR4 şi un loc în primii 150 din ZeList. Uite că eu am PR3 şi sunt în primii 500 .. care-i faza? Blogurile alea niciodată nu vor fi considerate bloguri relevante. Îţi dai seama că aia nu e campanie de link building, e deja spam pe faţă.
Ok, uitându-ne mai sus, observăm că un blog nu este relevant dacă ar trafic, dacă are comentatori, dacă are Page Rank, sau IBL-uri (implicit poziţie în ZeList). Atunci când este un blog relevant?
Un blog este relevant când este mediatizat (aici e destul de greu). Eşti mediatizat dacă ai ceva de spus, ceva ce poate fi arătat lumii întregi. Eşti mediatizat dacă eşti destul de mare şi are cine te citi (mă refer la jurnalişti). E greu să fii mediatizat. Totuşi, nu-i imposibil. Un blog mic a fost mediatizat pentru că şi-a făcut de râs facultatea la care învaţă (scuze că nu-i dau link dar pur şi simplu am uitat adresa). A avut o creştere imensă a traficului în perioada aia, după care a scăzut, dar lumea probabil a rămas cu gândul că blogul ăla încă există şi poate fi vizitat oricând.
Un blog este relevant dacă bloggerul respectiv este influent. A făcut Focus Blog un top al celor mai influenţi bloggeri din blogosfera românească. E greu să fii în primii 20. Dar dacă eşti al 200-lea din 30000 tot e bine. Un blogger este influent în momentul în care lumea are încredere în el, în momentul în care face rost de IBL-uri gratis (adică lumea scrie despre el şi pune link spre el fără ca acesta să fi cerut), în momentul în care îi este apreciată munca în adevăratul sens al cuvântului (adică este apreciat de majoritatea cititorilor, nu doar de prietenul de la etajul 4) şi, poate, în momentul în care a ajuns pe o anumită treaptă în blogosferă şi se vede fără nici cel mai mic dubiu diferenţa dintre un blogger începător şi el.
Un blogger mic nu poate fi influent. Dacă îmi fac mâine un blog nou şi îmi propun să am o oarecare influenţă asupra blogosferei, nu cred că pot s-o fac prea curând. Trebuie să câştigi încrederea cititorilor, iar asta se face în timp. Trebuie să ai texte de calitate care merită citite şi promovate. Trebuie să aibă lumea încredere în ceea ce scrii iar tu. Iar tu, la rândul tău, să ai încredere în cititorii tăi. Mulţi s-au chinuit ani ca să ajungă relevanţi, alţii în 3 luni deja erau influenţi, iar unii încă se mai chinuie. Nu trebuie să te îngrijorezi pentru că nu eşti influent pentru că nu vei fi nici primul nici ultimul care n-o face. Şi cu multă muncă poate vei ajunge unde îţi doreşti, dar e cale lungă până acolo.
În concluzie: Relevanţa unui blog este foarte greu de definit. Totuşi, în funcţie de influenţa pe care o are bloggerul asupra blogosferei, ne putem da seama că persoana respectivă are un blog relevant si demn de citit.
15 Comments
Grim blogosfera românescă încă nu este educată.Sunt reci de bloggeri mici care nu ştiu cu ce se mănâncă.Dacă a întrat odată pe blogul lui zoso trebuie neapărat să-şi facă şi el blog.
Relevanţa unui blog e greu de devinit, la fel cum ai zis şi tu.Majoritatea bloggerilor se bazează pe articole scrise din întâmplările altora, mai puţin din întâmplări personale.
.-= Ultimul articol al lui fLn – Am furat şi eu un articol. =-.
Eh. Ce greu e să comentezi când simţi că articolul de depăşeşte şi când simţi că n-ai nimic inteligibil de spus? :-)
Oricum, deşi există riscul ca acest comentariu să fie offtopic, monosilabic şi inevitabil, spam, voiam totuşi să spun că Grim are dreptate în tot ce a spus aici şi orice blogger mic (nu neapărat mare), îşi poate da seama de asta, dacă are puţin cap pe umeri. Grim este relevant, şi este printre puţinii care nu sunt tam-tamizaţi peste tot, dar care se descurcă. Felicitări lui.
.-= Ultimul articol al lui Everzor – Curăţenia, asta-i cheia =-.
daca orice blogger isi poate da seama de asta de ce multi inca fac seo spam si se considera mari doar pentru ca au 20 de comentarii pe articol, luate asa cum am spus eu
Hmm, aici ai dreptate. Înseamnă c-am greşit eu în comentariu, nu ştiu la ce mă gândeam, trebuia adăugat un ”nu” în faţă.
Dacă ar fi să găsesc un blogger care nu e pe domeniu propriu (sau e) care scrie bine şi are o oarecare influenţă asupra celor 20 de cititori (minim) ai săi, eu l-aş promova fără reţinere.
.-= Ultimul articol al lui Everzor – Curăţenia, asta-i cheia =-.
Ar trebui sa nu te mai gandesti, ca nu cred ca exista :D
.-= Ultimul articol al lui Lungu Alin – Despre Fifa 2010 =-.
cred ca relevanta unui blog se traduce in viteza cu care, cautand pe motoarele de cautare CEVA, ajungi pe un blog si GASESTI acel ceva. Care mai este si complet, ca informatie. ZeListul nu e chiar asa de important, pentru ca se refera la shimbul de linkuri. Sunt in primii 1000, dar materialele mele nu sunt atat de importante. Insa, spre mine linkeaza 42 de alte bloguri. Fas!
.-= Ultimul articol al lui Neamtu’ – Hai sa dam mana cu mana =-.
Un articol amplu, dar nu e pe intelesul tuturor, trist :(
.-= Ultimul articol al lui fLn – O poza pe zi #3 =-.
Grim, explicăăă ^:)^
.-= Ultimul articol al lui Lungu Alin – Despre Fifa 2010 =-.
bun .. deci acu’ chiar m-ati enervat .. nu stiti nimic :))
uite, am sa fac un articol special cu termeni folositi in blogosfera (implicit in articolul asta) ca sa nu ma mai injurati atat :))
Chill, Grim, ai folosit toţi termenii blogosferici posibili. Nu cred că e de datoria ta să explici pe înţelesul tuturor, ci publicul trebuie să se adapteze la textele tale, nu aşa ziceai?
.-= Ultimul articol al lui Everzor – Căderea twitterului a provocat discuţii… la propriu =-.
man da nu ma refeream la mine ca am inteles exact ce ai vrut sa spui tu acolo, ma refeream la ceilalti care citesc… nu vezi ca prea sa avanta lumea sa comenteze? :D
.-= Ultimul articol al lui fLn – Sony Cybershot DSC-W300 =-.
oricum aveam de gand sa explic … nu era vorba de tine .. dar sunt constient ca multi nu stiu ce inseamna unele chestii
Are dreptate in absolut tot ce-a zis.Cum ai mentionat mai sus.Relevanta unui blog se castigat in timp insa unii bloggeri au castigat-o mult mai repede fata de altii care s-au chinuit timp bun.Si asta e doar meritul lor
Bineţe, Tânără Gardă!
Îmi place de Gazdă (Grim) că se exprimă clar şi scrie bine, chiar şi când omite fonetismele ro, to mai dispreţuite de „bloggeri”.
De-ar gândi şi acţiona toţi ca tine, Grim, prevăd sigur că sfârşitul lumii va fi la paştele cailor, nu la cât vor babele şi politicii de jurnă.
Mulţumesc pentru vizită şi pentru cuvintele frumoase. Te mai aştept pe-aici. Îmi pare rău, dar nu prea ştiu cum să reacţionez. M-ai luat „pe nepregătite”.
O seară plăcută îţi doresc!