
Cine-i românul care face biciclete din lemn şi le vinde în Franţa

Prima idee de promovare despre care pot spune că-mi aparţine
Vineri am fost la Tech Intelligence Conference, un eveniment organizat de Revista Biz, cu nişte speakeri naţionali şi internaţionali foarte buni.
Mi-a plăcut că discuţiile au fost pe înţelesul tuturor şi nu trebuia să fii programator sau să lucrezi în IT ca să ţi se pară interesant ce vor oamenii ăia să transmită acolo. Totodată, cu ocazia conferinţei s-a lansat Top 30 cele mai iubite mărci tech, un studiu realizat online pe un eşantion de 300 de persoane.
Cu ce-am rămas eu după conferinţă?
Sascha Wolter, primul speaker din program, a făcut o trecere în revistă a felului în care consumăm tehnologia în momentul de faţă. Dacă în trecut era o relaţie many to one, adică mai mulţi oameni se uitau la un singur ecran (TV-ul, spre exemplu), acum vorbim de second screen-uri şi relaţia second to one (pentru că toţi butonăm telefonul sau tableta când ne uităm la Românii au talent sau MasterChef).
Totuşi, încă e foarte intâlnită şi foarte importantă şi relaţia one to one, în care consumatorul profită de fiecare ocazie ca să-şi piardă timpul uitându-se în ecranul telefonului mobil. Aici ne-a dat ca exemplu faptul că atunci când aşteptăm metroul sau chiar când suntem în metrou, butonăm telefonul ca să treacă timpul mai uşor. Nu m-am gândit niciodată că se fac studii pe aşa ceva. :))
Cât despre tehnologia viitorului, mi-a plăcut că ne-a arătat nişte aparate cărora le dădeai un SMS şi ele făceau anumită activitate. Iar exemplul meu preferat de aici era un expresor, căruia îi dădeai un mesaj în care scriai „On”, iar el îţi făcea cafeaua. Vreau şi eu un din ăsta!
Alt lucru interesant era un aparat care recunoştea atât vocea, cât şi locul în care arătai cu braţele. Şi avea pe laptop un progrămel făcut de el, în care le spunea anumitor obiecte să dispară sau să apară. Zicea că tehnologia asta e utilă dacă o foloseşti la aprinsul luminii în casă. Dacă spui „aprinde lumina”, softul o să-ţi aprindă, bineînţeles, lumina, dar dacă vrei să aprinzi doar luminile de pe partea dreaptă? Exact! Îi zici să aprindă lumina şi arăţi spre dreapta.
Apoi a încheiat cu clipul ăsta, care mi s-a părut foarte amuzant. :))
Andreea Coca, Digital Market Intelligence Consultant, GfK RO vorbeşte despre trenduri în tehnologie. Aşa am aflat că în România s-au vândut până acum 3000 phablets (mi se par puţine, dacă mă întrebaţi pe mine) şi că o treime din telefoanele vândute în România sunt smartphone-uri. Asta se pupă bine cu studiul ăla care spune că 68.1% dintre români accesează internetul de pe mobil și doar 47,5% de pe un computer.
Mi-a plăcut mult încheierea, care în mintea mea a avut o oarecare legătură şi cu ce a zis Sascha Wolter în prima parte. Andreea l-a citat pe William Gibson, care spunea că tehnologiile viitorului există, numai că nu sunt distribuite încă la nivel mondial.
Adică într-adevăr, e tare fain să-i dai un SMS expresorului în care să-i spui să-ţi facă o cafea, numai că nu te ajută cu nimic dacă sistemul nu prea poate fi găsit pe piaţă.
Tot apropo de asta, am continuat în pauză discuţia încercând să ne dăm seama cât de mult ne-a luat să folosim touch screen-ul la toate gadgeturile noastre, iar Cristian Nicolau zicea că el a văzut touchscreen pentru prima dată prin anii ’90. Acum suntem în 2014 şi unii încă nu vor să audă de el.
De la Carlo Burci, General Manager, Catalyst World Wide mi-a plăcut clipul ăsta:
Chiar, cum ar fi să avem atâtea informaţii legate de ce se întâmplă în jurul nostru?
Apoi a venit Alexandra Cojocaru, Senior Client Service, Unlock Market Research, care ne-a spus pe scurt care-i faza cu topul companiilor tech şi ne-a cam ţinut în suspans, că tot speram ca următorul slide să fie însuşi topul. :)) În cele din urmă, rezultatele arată aşa:
Observăm cw Bitdefender şi E-Boda sunt singurele branduri româneşti din top, da?
Apropo, dacă eşti curios de metodologia folosită sau dacă te întrebi ce caută anumite branduri în top, găseşti în acest articol toate detaliile de care ai nevoie. Totodată, aici este un live blogging făcut de Chinezu, iar aici găseşti filmarea întregii conferinţe.