Top căutări ale românilor pe Google în 2019: iPhone 11, Aquaman și altele
5 idei de cadouri de la Decathlon pentru cineva drag
Săptămâna trecută, Starcom România a lansat a șasea ediție a raportului anual care analizează comportamentul consumatorilor români. N-am apucat să mă uit peste el zilele trecute, dar am aruncat azi o privire și mi s-a părut util, așa cum e în fiecare an.
Consumer Report analizează comportamentul consumatorilor români în materie de preferințe de conținut, activități practicate, comportament de cumpărare și utilizare a tehnologiei și ne arată câteva concluzii care ne pot ajuta să înțelegem mai bine publicul cu care discutăm.
În raport vei vedea că oamenii intervievați sunt împărțiți în 4 categorii:
1️⃣ Familii cu copii – familii care au copii cu vârsta până în 14 ani;
2️⃣ Adolescenţii – majoritatea elevi, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 17 ani;
3️⃣ Tinerii necăsătoriţi – cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani;
4️⃣ Familii fără copii în grijă – majoritatea membrilor familiei au depăşit vârsta de 45 ani şi nu au copii mai mici de 14 ani în grijă.
Această împărțire pe categorii ne poate ajuta să înțelegem mai ușor comportamentul lor și să trasăm niște diferențe între aceste comportamente. Spre exemplu, la cât de des folosesc telefonul mobil și ce activități fac pe el, se vede clar o diferențe de consum între Adolescenți și familiile fără copii în grijă.
Poți descărca raportul complet accesând acest link. Mie mi-ar fi plăcut să văd mai multe informații despre comportamentul digital al oamenilor, de la ce site-uri accesează până la cum își petrec timpul în social media și ce rețele sociale folosesc mai des. Dar e doar un defect profesional, pentru că sunt mult mai interesat de domeniul digital decât de altele. 😁
Oricum, dacă lucrezi în comunicare te invit să descarci raportul pentru a avea o vedere de ansamblu asupra comportamentului consumatorilor români.