Cum interacționezi cu cei mai activi fani de pe Facebook

Acum vreun an de zile Facebook a introdus badge-ul de „Top Fan” pe care-l pot activa administratorii paginilor de Facebook. Dacă e activată funcția, Top Fans vor fi cei care vor interacționa mai mult cu pagina (fie că dau like-uri, lasă comentarii sau se uită la clipurile paginii).

Și deși Facebook declară că acest badge poate fi activat doar pe paginile care au peste 10.000 de fani și care și-au activat template-ul de content Video, eu am văzut opțiunea activă și pe alte pagini pe care le administrez și care nu îndeplinesc cele două criterii.

Cum identifici cei mai activi fani de pe pagina de Facebook

Dacă vrei să activezi acest badge și pe pagina ta, e de-ajuns să mergi la Settings – Facebook Badges – Turn on Top Fans Badges, ca în fotografia de mai jos:

Cum interacționezi cu cei mai activi fani de pe Facebook

După ce ai activat opțiunea, vor trece câteva zile până când Facebook îi va identifica pe cei care sunt activi pe pagina ta și îi va întreba dacă doresc să li se activeze badge-ul de Top Fan.

Dacă acceptă, interacțiunile pe care le vor face pe pagina ta din acel moment încolo vor include și badge-ul de Top Fan alături de numele lor, ca în fotografia de mai jos:

Cum interacționezi cu cei mai activi fani de pe Facebook

Badge-ul de Top Fan e valabil o săptămână. Dacă în săptămâna respectivă ei nu mai sunt activi pe pagină, pierd această oportunitate până când devin din nou activi. În schimb, dacă sunt activi în continuare, badge-ul li se păstrează.

E important să știi că badge-urile se resetează săptămânal pentru îți va fi mai ușor să-ți dai seama de ce o persoană care era Top Fan acum câteva zile, astăzi nu mai e.

Dacă vrei să vezi lista completă de Top Fani ai paginii tale, e de-ajuns să dai click pe tabul Community din meniul din stânga și ți se va afișa lista, alături de numărul de săptămâni care au trecut de când au obținut aceștia badge-ul.

Cum interacționezi cu cei mai activi fani de pe Facebook

Ok, acum știi care sunt cei mai activi oameni de pe pagina ta, dar hai să vedem la ce te ajută.

Cum interacționezi cu cei mai activi fani de pe pagină

Ei bine, partea faină e că Facebook îți permite să publici postări pe pagină pe care să le vadă doar ei, cei mai activi oameni de pe pagina ta. Dacă vrei să faci o postare doar pentru ei, e de-ajuns să bifezi „Top Fans” în momentul în care faci o postare, ca în fotografia de mai jos:

Cum interacționezi cu cei mai activi fani de pe Facebook

Și aici vine oportunitatea:

  • poți face postări cu reduceri doar pentru ei;
  • poți să le arăți conținut exclusiv;
  • poți să-i implici în procesul de decizie (pe sistemul: Ce preferați să public mâine: un video preînregistrat sau un Live Video?)
  • poți să le ceri sfaturi;
  • poți să-i întrebi ce alte pagini le mai plac și de ce;
  • poți să le mulțumești pentru că sunt activi pe pagina ta.
  • etc.

E foarte important, atunci când faci o postare doar pentru Top Fani, să specifici acest lucru în postare. Altfel, riști ca ei să creadă că e o postare obișnuită și ratezi oportunitatea. Ideal ar fi să știe că acea postare le este dedicată doar lor, iar asta îi va face să fie mai dispuși să interacționeze cu ea.

Mai mult, poți anunța public pe pagină faptul că ai conținut exclusiv pentru Top Fani, iar doar cei care vor interacționa constant cu pagina îl pot vedea, făcând din asta o competiție și dându-le oamenilor un motiv în plus să lase comentarii și să dea like-uri. 😁

Am făcut o postare dedicată Top Fanilor pe #casastiti, în care i-am întrebat pe cei care au răbdare să citească și să interacționeze cu postările de acolo cum li se pare pagina și ce ar schimba la ea.

M-am gândit că ei sunt cei care văd aproape toate postările pe care le pun acolo, așa că sunt cei mai în măsură să vină cu feedback. Am primit niște comentarii grozave. Pe lângă faptul că au fost comentarii utile, am simțit încântarea lor pentru că știau că postarea le este dedicată și că discuția are loc într-un cerc restrâns.

Ce-i drept, și eu aș interacționa cu o astfel de postare în aproximativ 99.9% din cazuri, dacă postarea aia îmi apare în News Feed. 😁

În încheiere, gândește-te că asta ar putea fi o metodă bună de a mai trage puțin în sus reach-ul organic, motivându-i pe oameni să fie Top Fani pe pagină pentru a primi de la tine un conținut sau niște reduceri la care n-ar putea ajunge altfel.

Poate te ajută: public săptămânal un clip util pe YouTube.
Tags:
    1. Gabriela Radulescu vineri, 13 septembrie 2019, 16:09

    Adaugă un comentariu