Ești pasionat de alergare? Hai la Sun Challenge Văcărești și faci o faptă bună prin participarea ta
Acum poți vedea cât timp petreci pe YouTube
Săptămâna trecută, Facebook a anunțat că lansează la nivel mondial platforma Facebook Watch, asta după ce au testat-o exclusiv pentru conturile din Statele Unite timp de aproximativ un an de zile. Facebook a investit în platforma Watch și în conținutul de-acolo aproximativ un miliard de dolari, lucru care ar însemna că ar trebui să fie „kind of big deal”. Dacă e așa sau nu, rămâne de văzut, dar hai să-ți dau câteva detalii despre Facebook Watch.
Ce e Facebook Watch
Este o secțiune disponibilă în cea mai recentă versiune a aplicației de smartphone Facebook (atât pentru iOS, cât și pentru Android), care îți permite să-ți creezi un feed de clipuri video urcate de paginile pe care le urmărești. Mai mult, îți dă voie să personalizezi acel feed activând sau dezactivând preluarea conținutului video de la anumite pagini. Practic, dacă urmărești 10 de pagini pe Facebook, poți bifa ca secțiunea Watch să preia conținutul doar de la cele 3 pagini care generează conținut video util pentru tine.
Cum accesezi Facebook Watch
E de-ajuns să deschizi aplicația Facebook pe smartphone, apoi să apeși pe butonul care arată ca un monitor. Și asta-i tot. 👍🏼
Acum ai acces la un feed cu clipuri publicate de paginile pe care le urmărești, dar și la câteva recomandări de clipuri pe care Facebook le consideră relevante pentru tine.
Dacă nu îți apare butonul din imagine, poți apăsa pe butonul de setări (cel cu 3 linii orizontale, din dreapta), apoi vei găsi în meniul nou-deschis un buton numit Watch.
La ce te ajută Facebook Watch
Dacă ești consumator de conținut video te ajută să ai un feed doar cu astfel de conținut, ca să nu te mai pierzi printre alte tipuri de postări când deschizi Facebook-ul. Totodată, dacă ai câteva pagini preferate, care știi că fac de obicei conținut video bun, vei avea acces la o listă actualizată cu clipurile lor și vei putea vedea mai ușor când adaugă un video nou.
Dacă ești creator de conținut video va fi mai ușor pentru oameni să descopere conținutul pe care-l produci. Deși momentan nu s-a creat o obișnuință a consumatorilor în a deschide feed-ul Facebook Watch, în momentul în care vor fi mulți utilizatori care vor intra acolo pentru a urmări clipuri video, vei avea șansa de a fi descoperit mai ușor. Important e să creezi conținut constant, ca să ai mai multe șanse de a apărea printre recomandări.
Care-i planul pentru mai departe
Facebook vrea să remunereze creatorii de conținut video cam cum o face YouTube-ul în momentul actual. Adică dacă ai multe views-uri la clipurile tale, poți începe să monetizezi acele clipuri, adică să primești niște bani de la Facebook în funcție de câți oameni urmăresc video-urile respective. Practic, va fi mai motivant pentru creatorii de conținut video să creeze clipuri special făcute pentru Facebook, în loc să le creeze având în minte alte platforme de conținut de acest gen și să le urce și pe Facebook doar ca să fie acolo.
Momentan, secțiunea de monetizare a conținutului video este disponibilă doar în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă și Irlanda, dar poți verifica încă de pe-acum dacă pagina ta va fi eligibilă pentru monetizare în momentul în care se va lansa această funcție în România. Ca să verifici, trebuie să accesezi acest link.
Practic, condițiile pe care le impune Facebook în acest moment pentru a fi eligibil pentru monetizarea clipurilor sunt următoarele:
- pagina ta trebuie să aibă minim 10.000 de like-uri;
- în ultimele 60 de zile, trebuie să ai cel puțin 30.000 de one-minute view la clipurile pe care le-ai încărcat pe pagină și care sunt mai lungi de 3 minute;
- trebuie să ai un conținut propriu pentru care deții drepturi, nu clipuri luate din alte surse sau melodii folosite în clipurile video pentru care nu deții drepturi de folosință.
Iar dacă vrei să citești mai multe despre Facebook Watch te invit aici, pe pagina care anunță lansarea secțiunii.