
8 lucruri care epuizează rapid bateria telefonului tău

Review Vasco M3, cel mai complex translator vocal din lume
Acum 7 ani de zile, când am creat SRL-ul care mi-a permis să facturez serviciile de promovare digitală pe care le ofeream, am avut o perioadă de câteva luni de panică, pentru că mi-am dat seama că sunt foarte multe lucruri noi pe care trebuie să le învăț doar ca să pot funcționa ca entitate și să pot încasa bani pentru serviciile pe care le ofer.
Am fost surprins de faptul că a trebuit să învăț și să înțeleg și cum funcționează relația cu statul, cum emit facturi (ce informații trebuie să includ pe facturi) sau cum trebuie să drămuiesc banii ca să nu ajung să cheltuiesc tot și să-mi dau seama că nu am din ce plăti impozitul și TVA-ul. A fost o teamă legată de necunoscut mai degrabă și de faptul că erau multe informații noi, nu neapărat pentru că lucrurile erau grele.
În plus, atunci nu aveam tool-uri care să mă ajute să fiu relaxat din perspectiva managementului finanțelor și poate și din acest motiv simțeam că sunt multe informații pe care trebuie să le știu și multe lucruri nemaiîntâlnite pe care trebuie să le controlez.
Pentru freelancerii de astăzi lucrurile sunt puțin mai simple. Tehnologia a evoluat foarte mult, iar activitățile care mie mi se păreau greu de înțeles acum 7 ani se pot face astăzi cu doar câteva click-uri, pornind de la niște șabloane presetate.
Una dintre aceste activități este facturarea. Slavă Domnului, n-am fost nevoit să facturez în excel sau cu pixul pe hârtie, dar nici ușor n-a fost din prima. Foloseam pentru facturare un generator creat de un coleg de birou, iar orice modificări voiam să fac în informațiile de pe factură necesitau niște muncă de programator. Spre exemplu, dacă voiam să emit o factură în limba engleză, în loc s-o fac în română, trebuia modificat softul specific pentru factura aia.
Astăzi există servicii gândite din start pentru freelancerii care vor să-și administreze finanțele on-the-go. Poți face asta direct de pe telefonul mobil și ai la îndemână toate opțiunile necesare, ca să nu fii nevoit să angajezi un programator pentru asta :D
Un astfel de serviciu este Fairo, o aplicație 100% gratuită, destinată freelancerilor cu PFA, prin intermediul căreia poți emite facturi direct de pe telefonul mobil, în doar câteva minute. Iar dacă vrei să le emiți în RON sau EURO, română sau engleză, nu ai un stres cu asta, trebuie doar să bifezi opțiunea dorită din aplicație în momentul în care generezi factura.
Fairo este un start-up în plină ascensiune, care s-a lansat recent în România și care are niște planuri foarte interesante pentru viitor. Pe lângă serviciul gratuit și rapid de facturare pentru PFA-uri, în următoarele luni Fairo îți va permite să faci următoarele lucruri:
- să calculezi rapid impozitele pe care le ai de plătit;
- să generezi declarațiile fiscale pe care trebuie să le depui la ANAF;
- să-ți deschizi cont bancar Fairo (powered by Raiffeisen Bank International) ca să ții mai ușor evidența facturilor;
- să plătești taxele către stat folosind contul bancar Fairo.
Practic, ai ocazia să faci parte dintr-un ecosistem într-o continuă dezvoltare, care acum îți rezolvă o problemă imediată: generarea de facturi rapid, simplu și gratuit, dar care în viitor va deveni tot ce-ți trebuie pentru managementul finanțelor PFA-ului tău.
Important de menționat e că dacă începi să folosești Fairo acum, în momentul în care vor introduce funcționalitățile de mai sus tu vei avea deja un istoric al facturilor emise în aplicație și-ți va fi mai simplu să generezi rapoarte și declarații fiscale, pentru că istoricul tău de facturare va fi deja acolo.
Detalii despre Fairo găsești direct pe website-ul lor 👍🏼
