Numar de followeri vs. număr de like-uri
Cum trimiţi invitaţii pe Google+ (the buggy way)
Pierzând astăzi vremea pe gălăgioasele reţele de socializare, am avut o revelaţie de m-a dat pe spate: De ce nu mi-am pus tracking code-ul de la Google Analytics pe pagina de Facebook?
Atât de entuziasmat eram de ideea mea, încât am avut impresia că-s singurul din tot internetul care s-a gândit la treaba asta.
După ce am dat pe Twitter şi pe Facebook un update în care să spun despre marea mea descoperire, m-am gândit că ar fi frumos să văd şi dacă merge ghiduşia, ca să nu vorbesc degeaba.
Am adăugat un nou site în profilul de Google Analytics cu link-ul spre pagina de Facebook, am luat codul, l-am pus în FBML (pentru că tab-ul de „Bun Venit!” de pe pagina mea este făcut cu această minunată aplicaţie) şi am încercat să dau „Check”, să vadă Analytics că eu mi-am pus codul.
Era prea frumos ca să meargă din prima. Prea frumos să meargă şi din a doua. „Hai să căutăm pe Google”, zic.
Aşa cum mă aşteptam, n-am fost singurul care s-a gândit la asta, iar cei care s-au gândit chiar serios, din timp, au găsit şi răspunsul pentru care nu merge, dar şi metode de rezolvare. Am să încerc să explic mai jos, că nu-i greu deloc.
Ideea e că FBML-ul de la Facebook nu acceptă prea multe coduri javascript, iar asta face codul Analytics să fie acolo degeaba, iar Google să nu-l recunoască. Atunci cum îl facem să meargă?
Pasul 1: Adăugăm facebook.com ca website în contul nostru de la Google Analytics
Pasul 2: De pe pagina nou apărută, copiem codul pe care-l vedem la Web Property ID.
Pasul 3: Mergem pe această pagină şi completăm după cum urmează:
Analytics Code: Ceea ce-am copiat de la Web Property ID.
Domain on Analytics: Lăsăm facebook.com
Page Link: Ceea ce apare în adress bar după facebook.com atunci când vă accesaţi pagina
Page Title: Un titlu random cu ajutorul căruia vă daţi seama despre ce-i vorba, în cazul în care monitorizaţi mai multe pagini.
După ce am terminat de completat, apăsăm pe butonul „Generate code” şi copiem codul.
Pasul 4: Mergem în setările FBML-ului şi dăm Paste (ştiu că în română se spune „lipim”, dar mie nu-mi place) codului tocmai copiat.
O să dureze până la 24 de ore până când Google o să recunoască acel cod, dar nu-i nicio grabă, nu?
Din păcate, acest cod va monitoriza doar persoanele care ajung pe pagina ta şi urmează să dea Like. De când Facebook a renunţat la Tab-urile de sus pentru butoanele din stânga, codul nu mai este afişat peste tot, adică şi pe Wall, sau în alte subpagini ascunse. Cu toate astea, nu strică să ştim câţi oameni intră pe pagina noastră şi de unde, nu?
9 Comments
Foarte interesant. Sincer, habar nu aveam de lucrul asta! :)
Si mie mi-a luat ceva timp pana mi-am dat seama ca se poate face asta
Acum ca pui problema asa,desi nu prea mi-a pasat si nu m-am folosit de pagina de facebook cum s-ar cuveni, pe care am facut-o acuma vreo luna 2 in urma, cred ca acuma e momentul, dupa ce am atins si eu peste 100 de fani sa-mi editez designul paginii cum ai facut si tu cu ceva timp in urma. Urmand ca pe urma, sa incerc si sa integrez analytics poate.
Oricum un tutorial bun si e bine de stiu ca se poate face asta fara sa te chinui prea mult. Iti multumim ca ne-ai dat totul mura-n gura:))
Merge si pe pagina de profil ? I mean… nu cea cu Like ci cu Add as a friend ?
Nu, nu prea. Asta pentru ca n-ai unde sa adaugi codul. Pe FanPage iti poti adauga FBML-ul de care ziceam ca sa pui codul de la Analytics
Da parca sunt si aplicatii care iti spun cati iti viziteaza pagina..!?
Nu stiu, n-am auzit
trebuia sa expliki mai detaliat pasii aceia….eu nu ma descurc la sfarsit…unde gasesc fbml-ul ala??astept un raspuns te rog:|
Am pus un link spre FMBL-ul de pe Facebook. Gasesti toti pasii acolo