
Ai produse Apple în casă? Verifică dacă trebuie să le înlocuiești adaptorul sau cablul de încărcare

Am testat două servicii noi de taxi din București: AlphaCab și Taxify. Așa mi s-au părut
Azi se face o lună de când am anunțat că voi folosi Snapchatul în fiecare zi. Scopul experimentului era acela de a înțelege cum funcționează această rețea socială și de a vedea dacă mă ajută la ceva în activitatea pe care o desfășor. La câteva zile după ce am început eu experimentul, Instagram a anunțat Instagram Stories, adică a adăugat în Instagram ceea ce poți face și pe Snapchat (conținut video sau foto care să se șteargă automat după 24 de ore). Cu toate astea, nu am renunțat la experiment, dar am început să le compar, recunosc. Dar hai să vezi câteva idei cu care am rămas după ce am folosit Snapchat timp de o lună de zile:
1. Conținutul de pe Snapchat nu se compară cu niciun tip de conținut de pe alte rețele sociale. Snapchat îți dă impresia că poți pune acolo ce prostii vrei tu, că oricum în 24 de ore dispar. Nu are rost să stai să surpinzi un cadru fain, așa cum faci pe Instagram, că s-ar putea să nu merite efortul. În schimb, dacă pui un selfie cu o coroană de flori desenată de Snapchat e ok, că oricum toată lumea face asta. Interesant e faptul că pe Snapchat oamenii au tendința să publice lucruri mult mai personale decât pun pe alte rețele sociale, știind că acel conținut dispare. Și deși poți pune acolo ce fel de conținut vrei tu, trebuie să te gândești și la evoluția pe termen lung a contului, că dacă pui numai bazaconii s-ar putea ca la un moment dat urmăritorii tăi să nu mai dea click pe fața ta ca să vadă ce-ai mai pus nou, că știu că și-așa nu pui nimic interesant acolo.
2. Nu i-am găsit nicio utilitate pentru bloggeri. Da, poate ești mai aproape de anumiți cititori de-ai tăi, doar că s-ar putea să fie atât de puțini încât să nu merite efortul. În plus, Snapchatul nu prea-ți dă posibilitatea de a-ți promova contul sau de a descoperi conturi noi. Ca să îți dea cineva follow ar trebui să știe ce username ai sau ce cod de scanat ți-a generat Snapchatul. Nu poți să lași comentarii publice altora (ca pe orice rețea socială) ca să te descopere alte persoane interesate de aceleași lucruri ca tine.
3. Am urmărit și câteva branduri pe Snapchat și am ajuns la concluzia că ele își deschid cont acolo doar ca să-și mai fidelizeze puțin fanii. Adică nu prea am văzut branduri care să creeze conținut util pe Snapchat. Majoritatea brandurilor generează conținut ca să organizeze concursuri pentru fani.
4. Snapchat e mai mult despre ce faci tu, nu despre ce se întâmplă în jurul tău. Sau cel puțin impresia asta mi-a lăsat-o mie. Pe Snapchat arăți lumii ce faci, la ce te uiți sau cum te simți. Foarte rar am văzut conținut util acolo. Cred că poți face content util doar când vizitezi o fabrică sau un loc nou și le arăți cum e celor care nu au ajuns acolo. Am mai văzut niște mini-interviuri utile, dar nu e tipul de conținut pe care nu l-ai putea urca pe alte rețele sociale.
5. Singurul motiv pentru care ai folosi Snapchat în loc de Instagram Stories ar fi publicul, pentru că pe Snapchat ajungi foarte ușor la publicul tânăr (sub 18 ani). Am surprins la Summer Well o fază în care o fată de vreo 14 – 15 ani îi spunea unei prietene să-i facă o poză direct din aplicația Snapchat și apoi încă una pe care s-o păstreze în telefon. Mi s-a părut interesant că a cerut asta. În același timp, mi-a mai demonstrat o dată cât de greu de înțeles e Snapchatul, pentru că poți urca pe el și fotografii gata făcute, dar trebuie să te chinui puțin ca să descoperi setarea asta, așa că de multe ori preferi să faci două poze, că-i mai rapid. Iar dacă vrei să ajungi la acel public (sub 18 ani) poate merită să fii pe Snapchat. Dacă nu, cred că ar trebui să-ți promovezi contul de Instagram și să folosești Instagram Stories.
Astea-s concluziile mele după o lună de zile de Snapchat. Sunt sigur că încă n-am înțeles unele lucruri așa cum trebuie, dar poate vor citi acest articol și utilizatori cu experiență și vor mai adăuga ei câte ceva. :D
11 Comments
Instagram stories e un flop din punctul meu de vedere. Snapchat e genul de app fun. Eu pentru asta o folosesc, nu pentru blog. Vloggerii din afara au mare succes pe Snapchat. Sa te uiti la beauty vloggers pe youtube si o sa vezi „Snapchat fam” peste tot ;)
Da, pentru că vloggerii cred că au mare parte din public în zona aia de vârstă despre care spuneam mai sus. :D
L-am instalat si eu, dar nu ii vad utilitatea. In plus aplicatia e destul de greoaie, fata de alte retele.
Fix senzația asta am avut-o și eu, de-aia am ales să mă provoc să-l folosesc. :))
nu mai avem varsta necesara pentru Snapchat. asa cred :)) eu nu o inteleg, de exemplu.
Hai că nu sunteți chiar așa bătrâni. :))
L-am încercat și eu câteva 3 săptămâni. În afară de filtrele amuzante cu care a fost o mare plăcere să mă joc, nu am găsit absolut nimic interesant. Nu poți da like, nu poți da share. Mi se pare oarecum restrictivă. Reacționezi la poze cu alte poze, însă doar către persoana care a publicat.
Plus că mi-a fost FOARTE greu să găsesc câteva persoane de urmărit, acolo, să mă aflu în temă. Nu poți da un search după nume. Trebuie să-i știi id-ul. Iar dacă în loc de Ion Popescu amicul pe care vrei să-l urmărești are Dracoolah Fan 1400, ai cam pus-o.
Am dezinstalat până la urmă. O să-mi fie dor de filtre, dar cam atât.