Cum a fost la primul triatlon din București
4 locuri unde poți mânca un mic dejun bun în București
Cei de la Starcom România au realizat, pentru a patra oară, un studiu despre influencerii din România, ale cărui rezultate au fost făcute publice săptămâna trecută. Dacă lucrezi sau ești pasionat de online, studiul de mai jos s-ar putea să-ți răspundă la câteva întrebări sau să te facă să înțelegi mai bine anumite comportamente online.
Introducere
Cercetarea a fost realizată prin interviuri de tip CAWI pe un eşantion de 1,055 respondenţi, reprezentativ pentru utilizatorii online 18+ din mediul urban. Ea a fost împărțită pe mai multe rețele sociale. Practic, fiecare participant trebuia să răspundă unor întrebări legate de influcenceri raportându-se la rețelele sociale expuse. Adică avem date despre cei care urmăresc influenceri online, împărțite pe fiecare rețea socială în parte. Și o să le luăm pe rând. :D
De adăugat mai e și faptul că influencerii au fost împărțiți în 3 categorii: Profesionişti – persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu, Oameni ca noi – influenţatorii care şi-au câştigat audienţa în online prin furnizarea constantă a unor informaţii relevante pentru un anumit segment, Celebrităţi – persoane cu background în showbiz (actori, cântăreţi, prezentatori TV).
Câteva date generale
Ce spun utilizatorii de Facebook despre influenceri
Ce spun utilizatorii de Instagram despre influenceri
Ce spun utilizatorii de Twitter despre influenceri
Ce spun utilizatorii de YouTube despre influenceri
Ce spun cititorii de bloguri despre influenceri
În aceeași perioadă a fost realizat și un studiu referitor la colaborările dintre influenceri și branduri, realizat cu ajutorul a 96 de influenceri și 26 de marketing professionals. În rezultatele sale găsești detalii despre așteptările pe care le au influencerii de la colaborările cu branduri, dar și așteptările brandurilor de la colaborările cu influenceri.
Din punctul meu de vedere, studiile de acest gen sunt benefice pentru toate părțile implicate: influencerii din România înțeleg mai multe despre comunitățile lor și despre cum arată lucrurile de partea cealaltă a baricadei, iar clienții înțeleg cum reacționează publicul la reclamele transmise prin intermediul influencerilor, iar asta nu poate decât să ajute la evoluția industriei.
Iar dacă ai întrebări referitoare la studiile de mai sus, le poți scrie oricând pe mail celor de la Starcom, pe adresa consumer@ro.starcomworldwide.com sau pe Facebook.