Primim zeci de notificări pe zi. Unii dintre noi poate primesc chiar sute. Pe cele mai multe le ignorăm, pentru că suntem sătui de ele. Chiar dacă de obicei nu le băgăm în seamă, lăsăm notificările active, de teamă să nu ratăm ceva important la un moment dat. Cu toate astea, sunt și câteva notificări utile, pe care nu le ignorăm niciodată, cum ar fi: notificarea care-ți spune că ai primit un mesaj de la o persoană dragă sau cea care te anunță că ai uitat să-ți pui centura de siguranță când ai pornit mașina. Sau poate ai vreo aplicație cu știri ale cărei notificări le citești mereu.
Acum există încă o notificare utilă de pus pe listă. Este prima #MâncareCuNotificare, o inovație făcută de Caroli Foods pentru Salamurile Semenic. Este o etichetă specială, care-ți spune că produsul trebuie pus din nou la rece. Totul a pornit de la faptul că ni se întâmplă să scoatem toate produsele din frigider pentru a face un sandviș și, după ce mâncăm, să ne întrebăm dacă nu cumva le-am ținut prea mult pe masă.
Acum poți ști sigur dacă produsul tău a stat prea mult în afara frigiderului, pentru că în momentul în care eticheta salamului se transformă din verde în galben, înseamnă că trebuie să pui produsul la rece. Dacă eticheta se face galbenă nu înseamnă că produsul s-a stricat, ci că dacă vrei să ai grijă de el, mai bine îl pui în frigider.
Mi se pare o invenție foarte bună, în special pentru că-ți oferă singuranță încă din momentul în care produsul se află în frigiderul de la magazin. Dacă eticheta e galbenă când vrei să cumperi produsul, îți dai imediat seama că el nu stă la temperatura potrivită și că s-ar putea să nu fie ce-ți dorești. Mi-ar plăcea să găsesc o etichetă asemănătoare pe toate produsele care ar trebui să stea în frigider, ca să fiu sigur că sunt ok în momentul în care le cumpăr și că nu le țin în afara frigiderului prea mult timp.
Eticheta arată ca în bara pe care o vedeți mai jos și se numește foarte intuitiv: Carolimetru termic. Mai mult, în cadrul unui eveniment organizat de Revista Biz, am avut onoarea de a face parte din echipa care a venit cu ideea hashtagului #MâncareCuNotificare și mă bucur că cei de la Caroli Foods au ales să folosească în întreaga campanie de comunicare acest hashtag. Inclusiv în clipul care rulează la TV. :D
Și câteva detalii tehnice, pentru pasionați:
- Eticheta este verde când Salamul Semenic Extra are o temperatură cuprinsă între 2 și 8 grade Celsius. Aceasta este temperatura lui optimă. Când are peste 8 grade Celsius, eticheta se face galbenă.
- O etichetă galbenă nu înseamnă că produsul nu mai e bun de consum, ci că acesta ar fi bine să stea la rece. Dacă din drumul de la supermarket până acasă s-a făcut eticheta galbenă, nu trebuie să-ți faci griji. Calitatea produsului se schimbă dacă după ce s-a făcut eticheta galbenă, el rămâne în afara frigiderului mai mult de o oră.
- Mai multe informații despre noua etichetă găsești aici.
Interesant. Culoarea etichetei se schimbă din nou după ce produsul a fost introdus în frigider? Ar fi util să nu se schimbe, mai ales având în vedere că unii clienți au prostul obicei să abandoneze diverse produse pe rafturi și, cu siguranță, acestea ajung înapoi în vitrinele frigorifice.
Da, culoarea se face verde din nou după ce e pus în frigider. Oricum, sunt sigur că în câțiva ani vor evolua etichetele de acest gen. Momentan mi se pare foarte tare și doar pentru că-ți spune când să pui produsul în frigider. :D