5 motive pentru care ar fi bine să începi să comunici pe LinkedIn

Sunt activ pe LinkedIn de aproximativ 8 luni de zile. Contul îl am de mai mult timp, dar o bună bucată de vreme l-am folosit doar ca să intru acolo și să accept cererile de conectare pe care le primesc.

De 8 luni încoace am hotărât să public conținut acolo cel puțin de două-trei ori pe săptămână, iar lucrul acesta s-a văzut atât în creșterea numărului de conexiuni, cât și în creșterea engagementului la postările pe care le fac. Conținutul pe care-l pun eu acolo este fie din zona statusurilor de tip #casastiti, fie noutăți din social media sau pur și simplu distribuirea articolelor pe care le scriu pe blog.

În 8 luni de zile am observat pe LinkedIn câteva lucruri interesante și, cred eu, utile pentru cineva care vrea să înceapă să-și construiască o comunitate acolo. Le notez mai jos. :D

1. Nu trebuie să faci doar conținut profesional

Deși este o platformă profesională, oamenii nu distribuie acolo doar conținut despre joburi, departamente de HR sau cum să-ți faci un CV bun. De multe ori îmi ajung în Feed clipuri motivaționale, postări de tipul how-to sau povești din viața de zi cu zi.

Din acest motiv, cred că n-ar trebui să te limitezi la a crea conținut despre joburi sau cum arată o zi la birou, ci poți crea și altfel de conținut. Doar că, așa cum e pe orice altă rețea socială, trebuie să testezi continuu și să vezi ce prinde bine la publicul căruia te adresezi. Recomandarea mea ar fi să încerci să fii util prin intermediul fiecărei postări pe care o publici acolo.

2. Acum e momentul să-ți construiești o comunitate pe LinkedIn

Pentru că în momentul de față algoritmul LinkedIn te ajută în acest sens. Practic, dacă eu pun un status pe LinkedIn, iar tu îmi lași un comentariu sau dai un like la acel status, conexiunile tale de pe LinkedIn vor vedea în Feed-ul lor postarea mea, doar pentru simplul fapt că tu ai interacționat cu ea.

Din acest motiv, engagement-ul pe LinkedIn funcționează ca un bulgăre de zăpadă, care crește pe măsură ce se rostogolește.

Această practică a fost folosită și de Facebook acum vreo 4 – 5 ani, când vedeai în Feed mai degrabă postările cu care interacționau prietenii tăi, decât cele pe care le scriau ei. Cam așa e și LinkedIn-ul acum și pentru că nu știm cât va mai dura, cred că ar fi bine să profiți de ocazie. :D

3. LinkedIn nu prea vrea să-i scoată pe utilizatori din platformă

Din acest motiv, statusurile în care distribui un link și lași preview-ul activ au, în general, un engagement mai mic, comparativ cu alte tipuri de conținut. Pe contul meu am observat că cel mai bine funcționează statusurile de tip text (care primesc uneori 800 – 900 de reacții și 60.000 – 80.000 de views) și cele de tip video (care strâng uneori 100 – 150 de reacții și 6000 – 8000 de views).

Postările cu link, în care distribui articolele de pe blog, trec rar de 50 de reacții, spre exemplu.

4. Durează mult ca postările tale să apară în feed-ul oamenilor

Dacă vrei să comunici pe LinkedIn informații despre un eveniment care are loc mâine, mai bine renunți la idee. În general, postările mele de pe LinkedIn încep să strângă reacții la trei – patru zile de când le-am pus și abia peste vreo 3 săptămâni de la publicare se opresc din a strânge reacții.

5. LinkedIn pune accent mare pe hashtaguri

Dar nu pe sistemul de la Instagram, care te încurajează să pui zeci de hashtaguri în postările tale, ca să ajungă la mai mulți oameni, ci mai degrabă te încurajează să pui unul sau două hashtaguri, dar bune.

Spre exemplu, eu urmăresc postările care se publică pe hashtagul #DigitalMarketing (cu peste 27 de milioane de urmăritori) și #BlogsAndBlogging (cu peste 400 de mii de urmăritori). Dacă scrii postări în limba română, ar fi bine să faci un research înainte, ca să știi ce hashtaguri sunt relevante pentru industria la care te pricepi și care să fie urmărite de români.

Dacă ești creator de conținut, sper că recomandările mele pentru LinkedIn te fac să iei în considerare și această rețea socială, mai ales dacă ești ca mine și ți-e mai ușor să te exprimi prin mesaje de tip text, decât prin fotografii (potrivite mai degrabă pe Instagram).

Arată-le și altora acest articol:
Tags:
    1. Roxana vineri, 14 septembrie 2018, 12:55

    Adaugă un comentariu