
Ai făcut pană sau nu-ți pornește mașina? Acum există un fel de Uber pentru tractări

GoPro își deschide birou în București. Uite lista de joburi disponibile
Acum vreo două săptămâni am dat peste un articol care povestea despre cum Head&Shoulders a hotărât să strângă PET-urile aruncate aiurea pe plajele din Franța și să facă din ele recipiente în care comercializează șampon. Din spusele lor, aceasta ar fi prima sticlă de șampon reciclabilă, făcută cu ajutorul PET-urilor strânse de pe plajă. Îmi place ce-au făcut pentru că dincolo de faptul că au găsit o metodă utilă de a folosi acel plastic, au scos în evidență faptul că sticlele sunt făcute din gunoiul aruncat pe plajă, dându-le o altă culoare față de cele obișnuite. Adică atunci când îți cumperi șampon, o să știi clar că sticla neagră e făcută din gunoiul aruncat pe plajă și o să te facă să-ți dai seama cam cât plastic se aruncă aiurea în fiecare zi, dacă pot face atâtea sticle cu el. Mai mult, P&G (compania-mamă, care deținde, printre altele, și brandul Head&Shoulders), a spus că până în 2018 își propun ca 25% din plasticul pe care îl folosesc în confecționarea tuturor recipientelor să fie cules de pe plajă și reciclat.
Din păcate, sticla nu e încă disponibilă în România, dar sunt sigur că va veni cât de curând.
O altă poveste în aceeași notă e despre adidas, care a ales să facă o serie de produse dedicate sportivilor folosind obiectele plastice culese din ocean. Și arată neașteptat de bine! Uite o fotografie cu o pereche de pantofi sport din gama Parley, o gamă care conține doar produse sportive făcute cu ajutorul materialelor plastice culese din ocean.
Mai multe detalii despre colaborarea dintre adidas și Parley și găsești aici.
Îmi place că brandurile mari încep să acorde mai multă atenție sustenabilității făcând produse din PET-uri aruncate aiurea și că, ușor-ușor, le arată și altora cât de important este să avem grijă de Planeta noastră.