Crearea blogului, una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat până acum
Din spatele Forevermore, o trupă tribute care va cânta diseară la HeyDay Fest
Zilele trecute am fost la evenimentul de lansare al unui studiu realizat de Starcom România despre influențatorii din mediul online românesc. Sunt niște rezultate chiar interesante și utile pentru cei care desfășoară campanii prin intermediul influențatorilor.
Influențatorii au fost împărțiți în cadrul studiului în trei categorii: Profesioniști, Persoane ca noi, Celebrități.
Profesioniștii sunt persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu (Media, IT, Medical etc.). Aceștia atrag, în principal, o audiență matură (între 25 și 44 ani), cu educație și venituri peste medie, interesată să primească informații de calitate, pentru a alege produse potrivite pentru nevoile lor, să se dezvolte profesional sau să înțeleagă mai bine realitățile cotidiene.
Profesioniștii și-au creat imaginea de influențator în mediul offline, la TV sau în mediul online cu ajutorul Facebook, al blogurilor sau al aparițiilor în presă. Continuă să activeze în aceste medii online, dar își extind influența și pe site-uri de știri, pe Twitter sau Pinterest.
Persoanele ca noi sunt influențatorii care și-au dobândit un statut într-un anumit domeniu, datorită furnizării constante a unor informații relevante pentru un anumit segment. Se aseamănă în multe aspecte cu Profesioniștii, dar sunt urmăriți de o audiență mai restrânsă (42% din online users) și mai matură (53% dintre ei au vârste peste 35 de ani). S-au remarcat prin online, fiind găsiți pe Facebook, Instagram, bloguri, Google Search, recomandările prietenilor sau în urma discuțiilor de pe forumuri. Principalele domenii despre care scriu sunt călătorii, timp liber, povești din viața de zi cu zi sau recomandări culinare.
Influențatorii din această categorie sunt apreciați pentru că sunt bine informați, corecți, originali și încearcă mereu lucruri noi. Legătura creată cu followerii se bazează pe statusul social comun, ei fiind oameni obișnuiți, fără un renume câștigat în showbiz sau într-un anumit domeniu profesional, dar cu care audiența poate relaționa relaxat
Celebritățile sunt considerate influențatori doar de către unul dintre 5 internauți, ele fiind urmărite mai mult pentru divertisment și nu neapărat pentru informațiile pe care le oferă. Influența lor se manifestă la un nivel aspirațional, în domenii legate de stilul de viață al celor care le urmăresc: modă, informații culinare/nutriție, călătorii, sănătate etc.
Cele mai influente celebrități în rândul utilizatorilor online sunt cântăreții, prezentatorii TV și actorii. Celebritățile sunt urmărite în mediul online mai ales de tineri (cu vârste între 18 și 34 de ani), nu foarte activi pe piața muncii și cu venituri sub medie.
Infograficele sunt foarte stufoase, așa că în loc să le urc aici prefer să te invit să le vezi direct pe Pinterest. Partea I e aici, iar partea a II-a aici.