Cum am înlocuit vreo 5 plugin-uri cu unul singur
În Egipt există copii pe care-i cheamă Facebook sau Twitter
Azi am fost la AdRev8 şi am avut ocazia s-o ascult pe Monica Jitariuc vorbind despre paginile de Facebook.
La un moment dat, după ce-au început întrebările, am avut un fel de revelaţie (îi spun un fel pentru că n-a fost cea mai bună idee din lume, dar m-a pus pe gânduri). Am observat că foarte multe agenţii obişnuiesc să scrie în brief-urile pe care le dau bloggerilor, atunci cân vine vorba de un adevertorial, că bloggerul trebuie să scrie articolul cerut şi, pe lângă asta, să-l promoveze în Social Media.
Astăzi, discutând despre Facebook, m-am gândit cum ar fi ca agenţiile să profite puţin de faptul că Facebook a introdus Sponsored Posts şi, pe lângă bugetul alocat scrierii articolului, să mai existe un buget pe care bloggerul să-l cheltuiască pentru a face cât mai vizibil textul respectiv.
Altfel spus, în contract să scrie că bloggerul primeşte suma X pentru articol şi suma Y pe care s-o cheltuiască pe Sponsored Posts pe Facebook. Mie, momentan, mi se pare o idee bună, mai ales dacă e vorba de un blogger cu mii de subscrieri, sau mii de like-uri pe fan page.
Ştiţi dacă se face chestia asta pe-afară? La noi oare o să fie implementată cândva?
6 Comments
Interesanta idee, cine stie poate asta chiar o sa se implementeze.
Mi-ar plăcea să se întâmple asta, să ştii. :D
Ideea e foarte buna. Dar depinde daca bloggerul are pagina de Facebook sau doar profil personal (nu toata lumea are macar o pagina). Suplimentar depinde de „puterea” acelei pagini, daca exista.
Cati fani are? Ce activitate exista pe pagina? Exista engagament? Putem gasi pagini de Facebook moarte, unde degeaba are un numar de 1000 (sa zicem) fani, pt ca nimeni nu urmareste ce se intampla pe acolo. Pt asta bloggerul ar trebui sa aiba o strategie si un plan editorial al paginii de Facebook, eventual o campanie de Facebook Ads ca sa creasca pagina, sa impulsioneze implicarea oamenilor pe pagina etc etc etc. Daca exista astea, o investitie de acest gen este binevenita si probabil va aduce beneficii agentiei.
Oricum agenţia ar trebui să facă un studiu detaliat înainte să propună un astfel de contract bloggerului, iar de când au băgat Subscribe şi Sponsored Posts şi pe conturile personale, nu mai contează dacă e pagină sau nu, pentru că oricum poate fi atins acelaşi număr de fani.
Deja se forteaza mult cu promovarea pe Facebook si fenomenul a luat amploare. Chestia cu promovare pe facebook merge bine afaara, unde e piata si mai mare…in cativa ani, o sa prinda foarte bine si pe la noi.
Şi la noi e piaţa destul de mare. Există 8 milioane de conexiuni la net în România şi 5 milioane de conturi de Facebook. Nu-i de-ajuns? :))