Să vorbim despre schimbul de link-uri

Probabil unii dintre voi încă se mai luptă cu schimbul de link-uri. Nu cu primirea de mailuri, ci cu trimiterea lor.

Fie că vreţi să cumpăraţi un link sau un banner, fie că doriţi un simplu link exchange, trebuie să vă puneţi, măcar pentru câteva secunde, în locul tipului care primeşte mailul.

În primul rând, făceţi-vă înţeleşi! Trebuie să fie clar că vrei link exchange şi nu altceva. Nu trebuie să-i spui că l-ai adăugat deja în blogroll, deci o poate face şi el şi în niciun caz nu trebuie să faci economie de cuvinte, dar nici să scrii romane.

Gândeşte-te la chestiile care l-ar putea ajuta să se hotărască dacă vrea sau nu schimbul de link-uri, având în vedere că mare parte din bloggeri nu mai acceptă schimbul cu orice necunoscut.

Încearcă să-i scrii în mail şi nişte statistici ale blogului tău. Începând cu vizitatorii zilnici şi terminând cu PageRank-ul sau, ştiu eu, afişările dintr-o zi. Fă omul să înţeleagă că nu vrei să-l păcăleşti, ci să faceţi un parteneriat. Nu-i da statistici false, pentru că va încerca să le verifice şi va vedea că minţi, moment în care l-ai pierdut. Spune-i, printre altele, locul în care îi va fi afişat link-ul (dacă e în sidebar, în footer sau în altă parte), spune-i dacă va apărea pe toate paginile sau doar pe index şi, dacă eşti adeptul link-urilor nofollow, anunţă-l şi chestia asta. Anunţă-l şi în cazul în care tu îţi ţii blogroll-ul pe o pagină separată, ca să ştie cu cine are de-aface.

Dacă iniţial ai impresia că l-ai fentat, scriind tot felul de înflorituri în mailul respectiv, încearcă să-ţi aminteşti că s-ar putea să-şi dea seama de asta şi să-ţi scoată link-ul fără să ştii. Şi până la urmă tu rămâi cel fraierit.

Împortant, în momentul în care îi trimiţi mailul este să-i spui despre ce site este vorba! Dacă omul are cinci site-uri iar tu vii cu un mail gen: „Ai dori un schimb de link-uri între site-ul meu şi site-ul tău?” deja l-ai băgat în ceaţă. Va prefera să nu-ţi răspundă decât să te întrebe: „care este site-ul tău?” şi „despre care site al meu este vorba?”, pentru că va considera că un mail atât de stângaci este trimis tot de un tip stângaci, deci discutăm despre un parteneriat care, decât să primească un refuz, mai bine nu mai primeşte niciun răspuns.

P.S.: Atât timp cât tipul are o pagină de contact, să ştii că este foarte enervant să-l întrebi printr-un comentariu dacă vrea sau nu schimbul de link-uri. Personal, refuz orice astfel de cerere.

17 Comments

  1. Andrei 9 ianuarie 2010
    • Cristian Florea 9 ianuarie 2010
  2. A.Dragos 9 ianuarie 2010
  3. Crok 9 ianuarie 2010
  4. Neamtu' 9 ianuarie 2010
    • Cristian Florea 9 ianuarie 2010
  5. Rapid 9 ianuarie 2010
  6. Ioana 9 ianuarie 2010
    • Cristian Florea 9 ianuarie 2010
  7. The Hunter 9 ianuarie 2010
  8. Pricop Catalin 10 ianuarie 2010
  9. B 10 ianuarie 2010
    • Cristian Florea 10 ianuarie 2010
  10. B 10 ianuarie 2010
  11. Alexander 11 ianuarie 2010
  12. seoslayer 11 ianuarie 2010
    • Cristian Florea 11 ianuarie 2010

Leave a Reply