Retrospectiva anului 2017 în social media românească

Prietenii de la Zelist au pus într-o prezentare retrospectiva anului 2017 în social media românească. Unele cifre sunt chiar interesante și ne pot ajuta să înțelegem mai bine mediul în care activăm, așa că am ales să distribui prezentarea și aici, pe blog. :D

Vei vedea mai jos multe cifre de la principalele rețele sociale prezente în România, dar și cifre legate de activitatea de pe blogurile de la noi din țară. Sunt și rețele sociale care nu oferă acces la statisticile legate de activitatea românilor de acolo, așa că celor de la Zelist le este imposibil să afle ce se întâmplă, de fapt acolo.

O astfel de rețea socială este LinkedIn, așa că analiza e făcută pe baza numărului total de grupuri publice de acolo, nu a numărului de utilizatori români din platformă. Lucru care nu-i foarte relevant, dacă vrei să gândești o strategie de comunicare pe LinkedIn, dar calculând după faptul că mai multe informații de-atât oricum nu poți obține, poate soluția ar fi să testezi și să vezi dacă merită să iei în considerare comunicarea pe acea rețea socială sau nu.

Dar hai să vezi prezentarea:

E cam ciudat că postările cu cel mai mare număr de like-uri și share-uri au informații luate de pe net, fără specificarea sursei. Și nimeni dintre toți cei care au dat like sau share nu a avut o problemă cu asta. Așa îți dai seama că e nevoie de mai multă educație în România în ceea ce privește drepturile de a prelua și a folosi fotografiile sau clipurile altora. Și poate e nevoie și de o lege mai aspră în acest sens.

Tags: