Ştiai că, în calitate de pacient, ai dreptul de a te plânge?

Am acceptat împreună cu toată gaşca Kooperativa 2.0 să ne implicăm în mediatizarea campaniei Fii un Pacient ACTIV!, al cărei scop este acela de a ne informa despre drepturile şi obligaţiile pe care le avem în calitate de pacienţi.

Probabil nu-i un articol prea uşor de digerat (poate te-ai plictisit deja numai după ce ai citit întroducerea), dar cred că e important să ştii ce drepturi ai ca pacient. N-o să spun că-s deştept şi ştiam deja care-s drepturile, pentru că nu-i aşa. Dacă nu ne implicam să dăm mai departe mesajul campaniei, probabil n-aş fi citit prea curând drepturile astea. Ele sunt 14 la număr, conform Cărţii Europene a Drepturilor Pacienţilor:

1. Dreptul la măsuri preventive;
2. Dreptul de a avea acces la servicii medicale;
3. Dreptul la informaţie;
4. Dreptul de a consimţi liber;
5. Dreptul la liberă alegere;
6. Dreptul la intimitate şi confidenţialitate;
7. Dreptul de a fi respectat timpul pacienţilor;
8. Dreptul la servicii medicale de calitate;
9. Dreptul la siguranţã;
10. Dreptul la inovaţie;
11. Dreptul de evita inutile suferinţe şi dureri;
12. Dreptul la tratament personlizat;
13. Dreptul de a se plânge;
14. Dreptul la compensaţii.

Ok, iar acum poate te întrebi cu ce te ajută dacă ştii drepturile de mai sus. Zic asta pentru fix acelaşi lucru m-am întrebat şi eu: cu ce mă ajută, dacă nu ştiu ce trebuie să fac în cazul în care mi-e încălcat un drept?

Aşa că am căutat ce-i de făcut dacă ţi se încalcă un drept. Răspunsul e lung, dar e explicat pentru înţelesul tuturor, aşa că în loc să reproduc eu ceva bine făcut, prefer să te trimit acolo unde găseşti informaţia, adică aici: http://www.eccromania.ro/articole/cum-faceti-o-reclamatie

În rest, ca să comunicăm mai bine drepturile pacienţilor, ne-am îmbrăcat corespunzător:

kooperativa-tricouri-27-10-15

Şi înc-o poză doar cu faţa mea. :))

kooperativa-tricouri-27-10-11

Mulţumim, Dragoş, de poze.

2 Comments

  1. Natural 3 noiembrie 2014
    • Cristian Florea 4 noiembrie 2014

Leave a Reply