Dacă ți-ai scanat pozele vechi, există un site cu care le poți coloriza gratuit
7 trucuri pentru WhatsApp pe care probabil nu le știai
Dacă treburile oamenilor de social media nu erau deja destul de complicate, având atâtea rețele sociale și tipuri de conținut de care ar trebui să aibă grijă, vin eu cu un nou tip de conținut pe care ar putea să-l creeze ca să contribuie la o creștere mai bună a conturilor pe care le administrează.
Presenting… YouTube Stories
Story-urile de la YouTube sunt de câțiva ani disponibile în platformă, doar că puțină lume le acordă atenție pentru că, până acum, nu existau încă prea multe date care să confirme că te ajută la ceva să faci story-uri. Ei bine, sper ca acest articol să te dermine măcar să testezi acest tip de conținut. 😁
Ce trebuie să știi despre YouTube Stories
În primul rând, să știi că ele pot fi făcute doar de către canalele de YouTube care au depășit 10.000 de subscriberi. Dacă ai depășit recent acest prag, va trebui să aștepți până la 8 săptămâni ca să ți se activeze această funcție, deci nu te aștepta să o primești instant.
Story-urile de pe YouTube pot fi făcute doar din aplicația mobilă de YouTube și pot fi urmărite (de către subscriberi sau de către public nou) doar de pe mobil. Inclusiv statisticile pentru Stories îți apar doar pe mobil.
Ca tip de conținut, sunt asemănătoare cu ceea ce știi deja de la alte platforme: un YouTube Storie are maximum 15 secunde ca lungime și poate fi sub formă de video sau fotografie.
Partea neașteptată: Story-urile de pe YouTube au o valabilitate de 7 zile!
Asta înseamnă că nu trebuie să faci story-uri în fiecare zi, așa cum e pe alte rețele sociale. E de-ajuns să gândești acest tip de conținut la nivel de săptămână și ești good to go.
Ce ar mai trebui să mai știi este faptul că deși poți adăuga în stories texte sau stickere, aceste funcții sunt destul de rudimentare și o să simți pe măsură ce creezi Story-urile că te cam enervează, pentru că nu funcționează așa cum ești tu obișnuit de la alte rețele sociale.
Cât impact au Story-urile de pe YouTube
Eu am mai testat acum vreo 8 – 10 luni acest tip de conținut, dar n-am fost foarte încântat de rezultate, pentru că aveam o medie de vreo 1000 de vizualizări la câte-un Story (în condițiile în care, la vremea respectivă, aveam peste 25.000 de abonați) și mi se părea că efortul de a crea Stories pe YouTube și de a mă înțelege cu funcțiile lui rudimentare e nejustificat.
În schimb, acum vreo săptămână și jumătate am postat câteva Stories și am rămas puțin surprins de rezultate. Iar ieri am decis să mai postez 3 Stories și să urmăresc îndeaproape ce impact au.
La 24 de ore de când le-am pus, cele 3 YouTube Stories au următoarele rezultate:
În 24 de ore, 10.000 de oameni au văzut Story-urile mele, iar 20 dintre ei au decis să dea Subscribe la canalul meu de YouTube. Nu știu cum vi se par vouă, dar mie mi se par niște rezultate foarte bune, mai ales când mă gândesc că acele Story-uri mai apar vreme de 6 zile în Feed-urile de YouTube ale oamenilor.
Ce s-a schimbat față de acum 10 luni
Cea mai importantă schimbare, lucrul care îi motivează pe oameni să se aboneze într-o măsură mai mare, e faptul că în dreptul fiecărui Storie apare un imens buton de Subscribe, ca în fotografia de mai jos.
Cu acel buton pus chiar deasupra butoanelor de reacții, oamenilor le e simplu să se aboneze și o fac în număr mare dacă le dai un motiv bun pentru asta.
În plus, deși nu există o confirmare clară pentru asta, am impresia că YouTube aruncă în fața multor oameni canalele care fac YouTube Stories, pentru că sunt puține care fac asta și vor să-i motiveze și pe ceilalți să se apuce.
Acestea fiind zise, îți recomand să te gândești la o strategie de YouTube Stories. Ca să-i motivezi pe oamenii care văd acele story-uri să se aboneze la canal, îți recomand să te gândești la un conținut care să-i facă să-și dorească să vadă și mai mult de la canalul tău. Dă-le niște tips & tricks, arată-le niște conținut behind the scenes sau povestește-le ceva care să-i convingă să intre în comunitatea ta.
Probabil vizibilitatea asta mare primită de YouTube Stories n-o să țină la nesfârșit, de-aia e bine să prinzi acum acest val și să profiți de el cât de mult poți. 😁
2 Comments
Foarte bun articolul. Multumesc mult pentru sfaturi!
Mă bucur să aud asta. Mulțumesc! 🙏🏻