O promovare mai bună a Fan Page-urilor
Doar 4.99 lei
La majoritatea spectacolelor care se organizează pe la noi şi care au nevoie de câte-un sponsor, apar momente în textul prezentatorului în care trebuie să înşire numele tuturor celor care au ajutat ca evenimentul să se întâmple.
Problema nu este faptul că sponsorii primesc aplauze pentru sprijinul acordat, ci faptul că li se rosteşte numele de zeci de ori în decursul a două-trei ore.
Până la urmă care-i motivul pentru care o anumită firmă sponsorizează o cauză? Face asta ca să i se scandeze numele de 123918923102 ori şi să arate lumii întregi că e atât de implicată şi bună încât îi ajută şi pe cei mai puţin fericiţi, sau oferă banii respectivi (ori serviciile respective) ca să ajute cauza în adevăratul sens al cuvântului?
Cred că ideea de sponsor s-a cam denaturat, sau nu înţeleg eu nimic din toate astea pentru că nu-s organizator de evenimente?
13 Comments
Stai putin ca sponsorul exact asta urmareste, interesul lui nu e sa ajute cauza în adevaratul sens al cuvantului, ci sa se faca oarecum cunoscut prin acea actiune, daca ajuta si pe cineva pe parcurs, cu atat mai bine ;) hai s-o gandim asa, daca nu ar avea nici-un interes, pai atunci de ce nu ar face totul in anonimat ??
Nu zic sa faca in anonimat, da’ nici sa fie nevoit prezentatoru sa spameze cu numele sponsorului. Cel mai bine ar fi sa puna pe scena un banner pe care sa-l vada toti spectatorii. Nu o sa deranjeze pe nimeni si o sa-si faca si reclama.
Ca organizator de evenimente nu prea am apelat la sponsori. Imi creeam in general buget din ceea ce plateau consumatorii. Era un schimb firesc. Ofeream un serviciu, ei il plateau si mai ajuta si pentru o cauza nobila. In ceea ce privesc sponsorii? Nu e vina lor sincer ca li se spune numele pe scene de zeci de ori. Am fost la un bal cred zilele astea si am tampit cu ei, ii invatasem prea pe derost. Ideea e cu totul alta. Un sponsor care urmareste binefacerea te sponsorizeaza din cate am observat in focsani in servicii. Diverse aici. Depinde la cine apelezi. Un sponsor de altfel azi iti da bani in doua moduri. 1. Contract de sponsorizare care daca inseamna o suma mare scrisa pe el, beneficiaza de scutirea de anumite taxe si impozite, si in acelasi timp isi atrage capital de imagine (din pacate unii patroni inca nu inteleg ca aici depinde de nise si eveniment. daca ai un pub spre exemplu la tine nu o sa vina oameni in plus pentru ca ai salvat un bolnav de cancer, in schimb daca esti partid politic, merge). 2. Iti dau un ban in mana, o suma modica, de contributie, pentru care multumesti si mergi mai departe sperand la cat mai multe asfel de persoane. Aici vorbesc de evenimente cu un rating nu chiar mare. In acelasi timp un sponsor care se respecta isi ofera logo-ul pe afise, flyere sau orice alte materiale promotionale. De asemeni un eveniment trebuie promovat media. Mi se pare mai firesc ca acele multumiri sa apara mai degraba acolo. Sunt mai elocvente si ating un target mai mare. Bineinteles ca sponsorilor trebuie sa le multumesti si in cadrul evenimentului, pana la urma a existat un schimb de interese acolo, benevol pentru ambele parti. Dar daca e sa judecam ce se intampla azi, e trist. E pur pupincurism si injosire a organizatorilor care constientizeaza ca o sa mai aiba nevoie si alta data, dar pica in extremis. Nu generalizez dar nu cred ca sponsorii sunt vinovati, ci cum gestioneaza organizatorul si prezentatorul situatia.
E greu ca atunci cand mediatizezi un eveniment sa apara si sponsorii pe-acolo. Stiu de la Let’s Do It, Vrancea, ca toate ziarele erau dispuse sa scrie, dar cand aminteam de sponsori, se faceau ca ploua. Spuneau ca aia-i reclama clara si ca trebuie sa platim ca sa apara si ei acolo.
Si eu cred ca sponsorii n-ar trebui rostiti atat de mult. Asa cum ziceam intr-un comentariu mai sus, un banner care sa ramana mereu pe scena n-ar deranja pe nimeni, nici sigla firmei pe flyere si afise nu ar fi deranjanta.
Sa inteleg ca problema tine strict de organizator, nu de sponsor, nu? Asta inseamna ca stam prost la organizare, stam extraordinar de bine la pupincurism, iar sponsorii isi fac treaba asa cum ar trebui, fara sa se astepte la cine stie ce laude.
la sponsor megi cu „bugete”
daca platesti atat, se va pune banneru tau in spatele lu’ ics.
daca platesti atat pe langa banner, se va mentiona si numele tau in pauza 2 si 3.
intelegi?
totul depinde de cum a fost bugetat evenimentul ics
De-aia ziceam ca daca nu-s organizator de evenimente nu inteleg. Mersi de explicatie. E ca la bannerele de pe bloguri. Pentru 10€, ai bannerul plasat in zona X. Pentru 20€, e undeva mai sus.
Treaba asta e diferita de la sponsor la sponsor si de la organizator la organizator. Eu ca organizator am evitat sa am sponsori iar cei pe care i-am avut, i-am felicitat cum am crezut de cuviinta. De ex: cu diplome de multumire date in cadrul spectacoului, facut elegant si de bun simt, o data si atat. Cat despre bannere…nu mi-a placut ideea. Exista un anumit sponsor a carui nume nu vreau sa il dau care la STEV insista sa fie bannerul sau pe scena in contextul in care pe scena erau decoruri de teatru si oameni jucau acolo… Mi s-a parut penibil. De asta zic, difera de la sponsor la sponsor, cat de asemeni este si vina organizatorilor (in mare parte.).
Chiar ca era penibil… Incerc sa imi imaginez decorul si, peste el, bannerul…
Aceasta situatie se datoreaza unei intelegeri incomplete a CSR
Prima data, in loc de „incomplete”, am citit „incompetente”, dar cred ca ambele forme sunt corecte :))
Iti dai seama ca sponsorii din ziua de azi nu sunt niste mecena sau niste generosi fara de margini, sunt si ei interesati sa obtine recunoastere si apreciere unanima…
Da, dar parca nici chiar asa, sa-ti bage pe gat numele sponsorului de 100 de ori intr-o ora.