
Azi vă dau voie să râdeţi de faţa mea

Dacă planul A eşuează, aminteşte-ţi că oricând te poţi recrea
Habar n-am câţi dintre voi ştiu, dar Facultatea de Marketing era cea spre care aveam de gând să mă îndrept la sfârşitul clasei a XII-a. Întâmplarea a făcut ca media mea să nu fie destul de mare pentru aşa ceva şi să continui să studiez matematica şi fizica pentru încă vreo 4 ani în cadrul Politehnicii Bucureşti.
Nu zic asta cu părere de rău, pentru că şi cele două materii menţionate mai sus sunt în aria mea de interes, dar la ideea de marketing n-am să renunţ niciodată, pentru că mi se pare al naibii de fascinantă, mai ales datorită faptului că-ţi pune mintea la contribuţie şi pentru că îţi testează creativitatea.
Am hotărât să învăţ marketing-ul singur, pentru că atunci când te pasionează ceva foarte tare, reuşeşti să acumulezi cunoştinţe din domeniul respectiv fără să ai un profesor în spate care să tragă de tine. Ştiu asta pentru că aşa am învăţat tot ce ştiu azi despre HTML şi Web Design.
Am început deja să-l citesc pe Dragoş Alexa, să răsfoiesc blogul despre Marketing in Social Media a lui Alexandru Negrea şi să citesc şi câteva bloguri despre marketing de-afară. Cu toate astea, cred că ceea ce fac nu este de-ajuns (iar aici intervine rugămintea).
Aş vrea să apelez la ajutorul vostru pentru a-mi găsi materialele necesare studierii marketingului de unul singur. Dacă ştiţi cărţi, bloguri, evenimente, sau orice altfel de lucruri care m-ar putea ajuta să învăţ mai multe despre marketing, vă rog să-mi spuneţi. Dacă nu, cred că un share m-ar ajuta destul de mult.
Mulţumesc!
12 Comments
Am adunat aici niste resurse: http://www.allinbound.ro/resurse-inbound-marketing/
Mulţumesc!
P.S.: Nu ştiu de ce, dar ţi se dusese în spam comentariul.
Am avut o problema cu Akismet-ul, dar am vorbit cu ei si s-a rezolvat. :)
Bine că s-a rezolvat. Dar despre ce problemă e vorba?
Trei sfaturi la baza: un proiect de marketing de succes intr-o anumita comunitate poate fi un esec total in alta comunitate / principiile de marketing s-au schimbat radical in ultimii 4 ani / aprofundeaza particularitatile comunitatii tinta.
Mulţumesc! Am să ţin cont.
Si pentru a fost psihologia, si fac cu totul altceva…insa nu ma retine nimeni sa o studies sg…asta ca o cariera ratata, pt ca era cu siguranta o pasiune.
Şi-ţi pare rău că ai terminat psihologia?
Copyblogger e o resursă foarte utilă:
La fel şi Seth Godin sau Brian Solis )
Copyblogger era deja în reader. Mulţumesc pentru celelalte recomandări!
Îţi recomand cartea „Sfârşitul marketingului” de Sergio Zyman.
Este o carte fascinantă, pe care am avut-o de citit pentru facultate, dar mi-a plăcut atât de tare încât am citit apoi şi continuarea ei „Sfârşitul advertisingului”. Ce am înţeles eu după ce am citit cărţile lui Zyman este că în marketing nu e vorba doar de o idee inteligentă, de un clip amuzant sau de un slogan bun. În marketing este vorba de o muncă permanentă, de campanii de promovare care nu se termină niciodată, de convingere. Iar după ce ai convins publicul, trebuie să-i reaminteşti constant motivele pentru care te-a ales.
Poţi face un master în marketing dacă vei fi la fel de pasionat de acest domeniu şi după ce termini facultatea, aşa că timpul nu-i pierdut. Succes!
Mulţumesc pentru recomandare! Să ştii că aveam în plan masterul în marketing, dar mai sunt vreo 4 ani până atunci şi se pot schimba multe.