Advertising în tren
Cum se face, de fapt, live tweeting-ul?
Obişnuiesc ca ceea ce scriu de la puţinele evenimente la care particip să se rezume în maxim două articole, adică unul din timpul evenimentul şi eventual unul după, ca un fel de retrospectivă. De data asta, prima zi de Internet & Mobile World m-a impresionat atât de tare, încât simt că dacă nu scriu azi, o să uit ce-i important şi n-o să mai aibă niciun farmec ceea ce încerc să spun. Am să încerc în articolul pe care ai început deja şă-l citesti de vreo 29 de secunde să dezvolt update-urile pe care le-am trimis pe Twitter sau pe Facebook, dar să mai şi adaug câte ceva. Aşadar:
1. La sediul Standout de la #imworld poţi da Like cu puterea minţii. E super tare chestia asta! :D
Iar eu am avut onoarea de a testa primul această şmecherie. Te duci, îţi pui o cască, te loghezi pe Facebook pe un PC de-acolo (nu or să vă stocheze datele, trust me!), apoi o să vezi cum se mişcă mouse-ul fix până la butonul de Like şi îl apasă. Bineînţeles, dacă te gândeşti la alte bazaconii, nu merge, că eu m-am concentrat ceva pentru Like-ul ăla.
2. Anul viitor, în România, 3 din 10 televizoare se vor putea conecta la internet. Dezvoltă cineva azi aplicaţii pentru televizoare? #imworld
M-am jucat pe un televizor de la Samsung care avea Angry Birds. Era un fel de Wii, numai că era încorporat în televizor. Peste ceva timp, majoritatea televizoarelor vor avea funcţii de genul ăsta + conexiune la internet. N-ar fi fain ca firmele care dezvoltă software să se axeze pe aşa ceva? În marketing, uneori, e mai important cine începe un trend, nu cine e cel mai bun în domeniul respectiv.
3. Firmele trebuie să cunoască toate canalele de comunicare, inclusiv reţelele de socializare mai puţin folosite în România, ca Pinterest #imworld
Dacă nu poţi fi foarte activ în toate, măcar încearcă să exişti peste tot. Nu ştii ce oportunităţi ţi se ivesc.
4. – Merită să se investească în campanii cu QR Code?
– De cele mai multe ori nu, însă câteodată da. #imworld
Aici s-a discutat despre importanţa codurilor QR în advertising şi în print-ul outdoor. În România, 15% din populaţie deţine un smartphone. Dintre ei, doar 1% ştiu ce-i ăla un QR Code. O campanie care să se bazeze doar pe QR Coduri e riscantă, dar dacă target-ul e reprezentat de oameni din online, de pildă, s-ar putea să prindă. Fă un studiu înainte şi la următoarea campanie gândeşte-te dacă nu poţi pune şi ceva coduri QR în joc.
5. La magazinele online, contează foarte mult şi trust-ul. Liderii de pe piaţă nu mai au cele mai mici preţuri. #imworld
Probabil aţi văzut şi voi că Evomag are uneori preţuri mai mici decât eMag, nu?
6. Make people search for your brand name. It’s even better if they will search for brand name + keyword. #imworld
Când am auzit asta m-am umflat în pene. Fiind unul dintre puţinii bloggeri care au fost pasionaţi de skate, îmi vin foarte mulţi vizitatori de pe keyword-ul „florea cristian skate”. Altfel spus, oamenii ştiu că am scris cândva articole despre asta şi pornesc tot felul de discuţii prin comentarii. E bine ca omul să vrea să vină fix la tine când caută ceva. Trebuie doar să-i oferi un subiect care la tine e cel mai bine tratat.
7. În fiecare minut, pe YouTube se încarcă 60 de ore de video. Despre cum „Big Data is scary” la #imworld
Bineînţeles, foarte multe ore din cele 60 sunt degeaba, dar faptul că există atât de mulţi oameni care urcă content pe YouTube e incredibil. Când s-a lansat YouTube-ul, probabil nimeni nu se aştepta la aşa ceva.
8. La Internet & Mobile World, Rogier Croes ne spune cum în SUA s-au făcut nişte teste cu iPhone 5. S-au dus cu un iPhone 4S pe stradă şi le-au zis oamenilor că-i iPhone 5, întrebându-i ce părere au despre el. Toţi au zis că-i mai fain şi mai rapid. :))
Am aflat ulterior că există şi un video despre asta. Mi s-a părut foarte amuzantă ideea, mai ales că acum vreo lună citisem despre studentul ăla care şi-a rugat câţiva prieteni să-l filmeze ca şi cum ar fi fost celebru şi au început toate tipele de pe stradă să facă poze cu el, deşi nu-l văzuseră în viaţa lor.
Eu cred că societatea ne cam prosteşte, adică ne face să nu mai gândim absolut deloc şi să luăm lucrurile drept bune, pentru că aşa ni se spune. Iar asta nu-i tocmai ok.
9. Am pozat ca Zuperman, nu înainte de a mi se prezenta un nou sistem de marketing afiliat de la zitec.com, pe care s-ar putea să-l încerc şi eu pe blog.
10. M-am jucat pe noul Samsung Galaxy Note. Foarte mişto la atingere, dar al cărui preţ (2800 de lei) mi s-a părut cam mare. Oricum, era de aşteptat un preţ din ăsta, pentru că abia a fost lansat.
Mâine n-o să pot sta decât la vreo două conferinţe, dar dacă prind ceva interesant, bineînţeles că o să aflaţi de pe Twitter sau Facebook.
3 Comments
Sunt extrem de usor de folosit paginile cu QR code, doar pentru faptul ca in loc sa cauti pagina pe internet, doar scanezi codul.
De acord! Şi mie mi se par foarte ok, dar trebuiesc folosite unde e nevoie, nu peste tot.