
Funcție nouă: poți elimina anumite canale de YouTube din recomandări

De ce este atât de cald în Europa vara asta
Mă gândeam să încep din când în când să fac aici niște articole de analiză pentru anumite produse, categorii de produse sau lansări. N-o să fie o analiză kilometrică sau una foarte tehnică, pentru că nu ăsta e scopul articolului.
Vreau doar să pun într-un singur loc mai multe detalii legate de lansări și să încercăm împreună să notăm niște concluzii. În plus, uitându-ne comparativ la detaliile pe care le notez în aceste analize vom seta în timp niște best practices care, sper eu, vă vor ajuta în activitatea voastră din social media din fiecare zi.
Analiza de azi este despre cum au comunicat băncile din România lansarea Apple Pay la noi în țară și o să mă uit de această dată doar la comunicarea de pe Facebook. Nu vreau să începem din start cu toate rețelele sociale, că ne-am lungi foarte mult și ne-am depărta de scopul analizei.
Iar dacă nu știi ce e Apple Pay și care e treaba cu el, am scris un articol pe tema asta aici în care am explicat și cum poți să-l setezi pentru fiecare dispozitiv în parte.
Băncile prezente în România care acceptă Apple Pay sunt Banca Transilvania, ING, UniCredit, Revolut, Edenred, Monese și Orange Money.
Și hai să le luăm pe fiecare în parte.
Banca Transilvania
De când s-a lansat Apple Pay în România, adică de 10 zile, Banca Transilvania a menționat faptul că este pregătită pentru Apple Pay în 20 de postări (foto, text sau video).
Au ales să comunice des și prin cât mai multe moduri posibile faptul că Apple Pay poate fi folosit cu cardurile Banca Transilvania. Au avut chiar și câteva postări care s-au viralizat, cu un număr mult mai are de interacțiuni față de media de pe pagina lor. Las mai jos print screen-uri cu o parte dintre aceste postări:
Referitor la reclame, la momentul la care scriu acest articol Banca Transilvania rulează pe Facebook 5 reclame care menționează Apple Pay. Sunt, de fapt, boost-uri ale unor postări publicate în timeline.
ING
Nu știu de ce, dar mă așteptam ca ING să vorbească mult despre Apple Pay, poate și pentru că anunțul că va veni Apple Pay în România l-am văzut la ei prima dată. În ultimele 10 zile, ING a menționat Apple Pay în 2 postări, una în ziua lansării și încă un cover photo pe care l-au pus în aceeași zi.
Cover Photo-ul nu are descriere, iar postarea care anunță lansarea serviciului în România arată așa:

În ceea ce privește reclamele, în momentul de față ING are o reclamă pe Facebook cu postarea de mai sus. În același timp, ei comunică foarte mult faptul că au împlinit 25 de ani de când sunt în România și faptul că mereu tehnologia a fost pentru ei pe primul loc, inclusiv în ceea ce privește plata cu telefonul. Nu e despre Apple Pay, dar ar putea duce cu gândul acolo.
UniCredit
UniCredit nu are nicio postare despre Apple Pay pentru că a decis în urmă cu o lună de zile să se retragă de pe Facebook. Practic, nu avem ce să analizăm din acest punct de vedere.
Revolut
Revolut are o singură postare în care menționează Apple Pay. Asemeni ING, este vorba despre postarea care anunță lansarea serviciului în România.

Edenred
Edenred are 2 postări despre Apple Pay până acum. Asemeni ING, una este actualizarea cover photo-ului de Facebook, iar a doua este anunțul că s-a lansat Apple Pay în România. Așa arată anunțul:

Edenred are, de asemenea, două reclame care promovează faptul că sunt pregătiți pentru Apple Pay. Nu e boost-ul postării de mai sus, dar reclamele sunt în aceeași direcție ca mai sus (cu vizual asemănător și același îndemn în imagine).
Monese
Monese nu are o pagină oficială în România, deci toate postările sunt adresate publicului global. Despre Apple Pay au o singură postare în care anunță că Monese acceptă Apple Pay în câteva țări noi, printre care și România. Poți vedea mai jos postarea:

În ceea ce privește reclamele, Monese are două reclame în limba română, dar nu vorbesc despre Apple Pay. Este o singură reclamă legată de Apple Pay, în limba engleză, asemănătoare cu postarea de mai sus.
Orange Money
Orange Money are o singură postare în care anunță faptul că sunt pregătiți pentru Apple Pay. Este vorba despre cea de mai jos:

În ceea ce privește reclamele, Orange nu desfășoară momentan reclame care să promoveze faptul că poți folosi Apple Pay cu Orange Money.
Raiffeisen Bank și BCR
Nu au încă Apple Pay, dar au anunțat că vor avea în curând prin intermediul postărilor de mai jos. Din punctul meu de vedere, au făcut fix ce trebuia pentru a scăpa de cele 123819083091 de întrebări de genul: „Noi când o să avem Apple Pay?” sau „Noi de ce nu avem Apple Pay?”.
Un fel de concluzie
Faptul că cele mai multe bănci au ales să nu pună mult preț pe Apple Pay nu înseamnă că au făcut ceva greșit. Fiecare companie are o strategie pe care se bazează și niște calcule din care să-și dea seama dacă publicul lor e interesat de Apple Pay sau nu.
Se pare că Banca Transilvania a decis că pentru publicul lor e important să amintească frecvent de Apple Pay și probabil le-a ieșit, uitându-ne la reacțiile pe care le-au avut postările lor. În plus, la ei am apreciat faptul că au comunicat Apple Pay din mai multe perspective: funny, serioase, ironice, video sau prin meme care sunt în trend în România.
Mi se pare că e important să încerci să discuți cu diferitele tipuri de public interesate de subiect și să faci asta pe limbajul potrivit lor. Încercând să comunici din mai multe perspective, ai șanse să-i convingi pe mai mulți să încerce serviciul.
Tu ce așteptări ai de la o bancă când vine vorba de comunicarea serviciului Apple Pay?
2 Comments
Hai ca le-a aratat BT cum se face treaba!
Sau a decis că e mai important pentru ei să acorde atenție la asta, comparativ cu ceilalți. :D