Știri din Social Media [15]
10 trucuri pentru fotografii mai bune cu iPhone-ul
Ieri s-a lansat în București un nou serviciu de car sharing cu o flotă de 150 de mașini. Citylink este tipul acela de serviciu de închiriere auto cu ajutorul telefonului mobil. Ai o aplicație (disponibilă atât pentru iOS, cât și pentru Android), pe care o instalezi pentru a putea descuia și încuia mașinile.
Mașinile din flota Citylink sunt toate autoturisme Hibride, de la Toyota. Vorbim despre Toyota Yaris și Corolla, toate sunt din 2019 și au cutie de viteze automată.
După ce ai instalat aplicația, vei vedea deja pe hartă unde sunt disponibile mașini Citylink în apropierea ta, dar ca să poți închiria vei fi nevoit să-ți faci cont.
Contul necesită o poză cu buletinul, o poză cu permisul auto și un selfie cu buletinul ca să arăți că tu ești cel care a trimis buletinul în aplicație.
Totodată, va trebui să adaugi și datele unui card, de unde se va retrage temporar suma de 1 leu pentru a verifica datele cardului respectiv. Acel leu se întoarce în contul tău destul de rapid (la mine, pe Revolut, a ajuns în vreo jumătate de oră).
Ieri am testat și eu serviciul și am plecat în găsirea celei mai apropiate mașini de casă. Fiind încă la început de drum, nu au apucat să împrăștie mașinile peste tot prin oraș, dar pe măsură ce vor începe să fie folosite, cred că se vor împrăștia singure. 😁
Cei de la Citylink îmi spuneau ieri că obiectivul lor e să aibă o mașină la maximum 7 minute de mers pe jos, indiferent de locul în care te afli în București.
Găsirea mașinii Citylink din apropiere
Aplicația îți dă opțiunea de a bifa mașina pe care vrei s-o închiriezi și a o rezerva, ca să fii sigur că nu o ia altcineva înaintea ta. Eu aveam vreo 15 minute de mers pe jos până la mașină și când am dat pe rezervare mi-au dat un timp de 20 de minute în care să ajung s-o ridic. Timpul de 20 de minute e standard și mi se pare suficient.
GPS-ul aplicației funcționează foarte bine când vine vorba de a-ți arăta drumul spre mașină, pentru că te duce chiar și pe străzi înguste sau cu sens unic, pentru că fiind pieton, poți merge pe oriunde, dacă asta te face să ajungi rapid la autovehicul.
Pornirea
Am ajuns la mașină, am bifat în aplicație că vreau s-o revendic, s-a deschis mașina și m-am urcat în ea. N-am mai condus Toyota până ieri și nici mașini hibride. Am condus mașini electrice, dar hibride nu.
N-are rost să compar feeling-ul mașinii din 2019 și cu feeling-ul din Golful meu din 2012, că e o discuție fără sens. Ce mi-a plăcut cel mai mult e ușurința cu care conduci o hibridă, faptul că pleacă foarte ușor și rapid de pe loc și faptul că, având cutie automată, nu ai nicio altă grijă în afară de cea de a ajunge cu ea unde ți-ai propus.
Costuri închiriere mașină prin Citylink
Prețul minim al unei curse este de 10 lei, iar prețul total este o sumă cuprinsă între numărul de minute petrecute în trafic și numărul de kilometri parcurși. Mi se pare fain sistemul ăsta pentru că în București stai foarte mult în trafic, chiar dacă înaintezi puțin. Astfel, plătești mai degrabă pentru timpul petrecut și nu mai plătești pentru kilometraj.
Costurile sunt de 0,6 lei / minut și 0,8 lei / km pentru autoturismele Toyota Yaris Hybrid sau 0,99 lei / km pentru autoturismele Toyota Corolla Hybrid.
Pe site-ul lor există și niște estimări de costuri destul de interesante. Spre exemplu, dacă mergi din Aviației până la Universitate când e trafic aglomerat, îți vor trebui 35 de minute și vei parcurge 7 kilometri, iar asta rezultă într-un cost total de 23 de lei.
Eu ieri am folosit mașina aproximativ 3 ore și am mers vreo 40 de kilometri cu ea. Costul total a fost de 125 de lei. Comparând acest cost cu cât mi-ar fi luat un taxi pentru timpul și kilometrajul de mai sus, n-are rost să discutăm.
Există și cost de închiriere pentru o zi întreagă
Aici vine partea faină: Citylink oferă și un plan tarifar pe zi. Astfel, dacă vrei să închiriezi mașina pentru o zi întreagă (sau pentru mai mult de 4 ore, vei plăti un cost fix de 140 de lei / zi pentru Toyota Yaris și 170 lei / zi pentru Corolla. Singura limitare, la închirierea zilnică, e legată de numărul de kilometri. Practic, în costurile de mai sus ai incluși 50 km de rulaj. Dacă îi depășești, vei plăti 0.8 lei / km pentru autoturismele Toyota Yaris și 0.99 lei / km pentru autoturismele Toyota Corolla pentru fiecare kilometru depășit.
Totuși, dacă închiriezi mașina pentru o zi ca s-o folosești în București la întâlniri sau la dus copilul la școală, nu prea depășești cei 50 de kilometri.
Alte funcții sau opțiuni disponibile
- în fiecare mașină ai un cablu de încărcare pentru smarthone cu mufă USB-C, Lightning și Micro-USB.
- în portbagajul fiecărei mașini găsești și un înălțător auto pentru copii de școală. Nu e scaun pentru copii mici, ci mai degrabă pentru copii de 4 – 12 ani (o să vezi fotografii mai jos);
- faptul că toate mașinile sunt Hibride te scapă, conform legii, de plata parcărilor în locurile publice. Practic, poți parca în mijlocul Pieții Victoriei fără să mai plătești parcarea;
- nu există tarif dinamic pentru închiriere. Costurile pe care le știi vor rămâne neschimbate indiferent de cât de multe cereri sunt;
- combustibilul este întotdeauna inclus. Nu trebuie să umpli tu rezervorul, iar dacă închiriezi mașina pentru mai mult timp și rămâi, la un moment dat, fără combustibil, poți umple rezervorul în orice stație Rompetrol și nu vei plăti nimic.
Au un parteneriat cu Rompetrol și un sistem care identifică automat faptul că mașina de la pompă e parte din serviciul Citylink, iar tu nu vei plăti pentru acel combustibil; - cheia mașinii se află mereu în contact și este blocată astfel încât să nu pleci cu ea din greșeală. Iar la Toyota Corolla nici nu e nevoie de cheie, pentru că pornirea motorului se face cu buton;
- dacă după ce ai folosit mașina ți se pare că e murdară, poți anunța dispeceratul Citylink și vor avea ei grijă s-o spele;
- mașina poate fi condusă și parcată și în afara Bucureștiului, dar vei putea încheia cursa doar în momentul în care te întorci cu ea în București și o parchezi în oraș. Asta înseamnă că ar putea fi o alternativă bună și pentru a merge cu ea la festivaluri sau concerte în afara orașului.
- există și o opțiune care îți permite să parchezi mașina și să o păstrezi rezervată în continuare, ca să fii sigur că n-o ia nimeni. Spre exemplu, dacă ajungi la birou și știi că într-o oră sau două trebuie să pleci iar. Poți activa această opțiune care presupune un cost de 0.15 lei / minut (adică 9 lei / oră) și mașina te așteaptă (încuiată) să continui cursa.
Fotografii cu mașina pe care am condus-o eu
Concluzii
Citylink mi se pare o alternativă foarte bună de deplasare prin București, mai ales că sunt niște costuri comparabile cu cele pentru închirierea trotinetelor electrice. 😁 Cred că eu am să folosesc serviciul în special când știu că merg la un party sau un eveniment unde urmează să consum alcool, pentru că merg cu mașina până acolo, apoi mă întorc acasă cu un taxi și știu că nu mai trebuie să vin să iau mașina a doua zi.
Mai multe detalii despre serviciu găsești pe site, iar dacă mai ai întrebări, te rog să-mi spui.
11 Comments
Chiar mi se pare un serviciu foarte misto. Nu zic ca il voi folosi maine, dar e mai bine sa stiu de el.
Mersi pentru comentariu! 👍🏼
Multumiri maxime. Un articol complet, informatii de un real ajutor.
Mă bucur mult să aud asta. Mulțumesc!
In urma celor scrise de tine am testat acest serviciu iar pt 12km parcurși am plătit 32 lei! fara sofer, m-am deplasat pana la mașina, mașina normal rece iar la final costul nu a fost cel prezentat deoarece au un sistem de a te taxa si pe minut decand ai deschis mașina si in miscare pana dar te taxează si pe km in acelasi timp iar la final iesi mai scump decat orice alt mod de transport cu sofer! Poate vor regandi sistemul de taxare ca asa nu stiu cât succes vor avea la tarifele acestea. zi buna
Salutare! Da, așa cum am scris în articol, costul se calculează atât în funcție de numărul de kilometri parcurși, cât și în funcție de timp. Dar dacă ai fi făcut același drum cu un taxi, cât ar fi costat?
[…] despre serviciile de mobilitate urbană din București, iar cel mai recent a fost testul mașinilor CityLink. Dar chiar dacă n-am scris despre toate, am urmărit îndeaproape ce servicii au mai apărut în […]
ar fi super sa ai posibilatatea sa lasi masina in alt oras sa nu platesti zilnic masina in zilele de concediu.
A->B sa spunem bucuresti – mamaia cu masina personala(o masina care merge) si combustibil 150 lei+ mers 130km/h ,daca se cere 150lei, azi vand masina. practic el scoate banii pe masina si eu platesc motorina. costul total fiind de 300 lei, dar n-am grija ei, service,asigurare, etc. la o mie de drumuri el a scos 2 masini noi. pana face masina 1000 de drumuri ct-buc ramane cu 80% din asigurarea producatorului de automobile intacta si se mai poate folosi de masina inca 10.000 de drumuri.
ganditi-va bine ca inafara ei au aceasta posibilitate de ani de zile si nu-i doare capu’ nici pe clienti si nici pe furnizori.
singurul minus sau plus in functie de noroc pe care-l are clientul este ca dupa 10 ani de mers. ori are ceva ce vinde 30% din valoarea totala a masinii(daca si-a cumparat-o noua) sau a investit mai mult in ea si era mai simplu cu un astfel de serviciu.
Când vor avea acoperie națională, probabil vei putea lăsa mașina în alt oraș fără să plătești zilnic pentru ea. Momentan, e imposibil să nu taxezi zilnic dacă ai un business de genul ăsta, pentru că dacă ar lua 200 de oameni mașini în concediu fără să plătească zilnic, compania n-ar mai încasa nimic până când nu s-ar întoarce oamenii cu mașinile alea. :D
Da, dar Doamne fereste sa ai un accident in masina lor. Ceri degeaba explicatii despre dauna, despre procedura, despre service. Incompententa totala! Si daca apuci sa intri pe mana CEO-ului din Moldova, o sa iti fie frica sa nu iti vina rachetii la usa… :(
Insa cititi cu atentie termeni si conditii. Daca faci accident si sar airbagurile, e dauna totala. Si la dauna totala platesti 20% din valoarea de nou a autoturismului. Care nu e tocmai putin…. Si nici nu primesti informatii, expertize, nu raspunde nimeni la intrebari. Doar te trezesti cu notificare de la avocat in in 10 zile trebuie sa platesti. Nu poti proba nimic din ce ti se cere sa platesti. Esti legat de maini si de picioare pentru ca ai semnat termeni si conditii.