Infografic despre dependenţa de Social Media
Povestea hashtagului #casastiti
Cristian Manafu a vrut să facă un sondaj din care să înţelegem cam care-s agenţiile pe care le apreciază bloggerii cel mai mult, aşa că a întrebat 87 de bloggeri (printre care şi pe mine) cu ce agenţii au colaborat ei cel mai bine în anul 2013. De adăugat aici ar fi că prin „colaborare” nu ne referim doar la momentele în care anumite agenţii au făcut campanii plătite cu bloggeri, ci la tot ce înseamnă comunicarea între o agenţie şi un blogger, incluzând aici şi trimiterea comunicatelor de presă, invitaţiile la diverse evenimente şi organizarea lor, micile cadouri pe care le trimit bloggerilor, feedback-ul pe care-l oferă în urma campaniilor şi cam tot ce ţine de interacţiunea dintre o agenţie şi un blogger.
În urma voturilor participanţilor, Kooperativa 2.0 a ieşit pe locul 7 (şi n-aveam cum să nu mă laud, având în vedere că fac parte din echipa asta atât de faină). Ce-i drept, Kooperativa 2.0 e destul de nouă, de-aia unii au votat Blogal Initiative, dar se refereau, bineînţeles, la ceva ce konstruim noi acolo, la kooperativă.
Vă las cu rezultatele sondajului:
E interesant de urmărit cum va arăta anul viitor acest sondaj, când va putea fi comparat cu cel din acest an. Momentan ştim doar ce preferă bloggerii, dar nu ştim care-i evoluţia agenţiilor de la an la an.
De adăugat ar mai fi că acest sondaj vine în contextul în care, la SMS Bucureşti, Revista Biz a lansat un studiu despre cei mai „utilizaţi” bloggeri români, în care „utilizaţi” se referă la toate tipurile de interacţiune dintre bloggeri şi agenţii (campanii, consultanţă, sfaturi etc.), doar că din punctul de vedere al agenţiilor. Aici s-a folosit un eşantion de 50 de agenţii, iar rezultatele sunt următoarele:
Mai multe detalii despre topul în care apare şi Kooperativa 2.0 găsiţi la Manafu.
P.S.: A explicat Chinezu de ce Kooperativa 2.0 este agenţia agenţiilor. :)