Cum poţi să-ţi dai seama când e bine să postezi pe Facebook

Dacă vrei să obţii maximul de audienţă de la update-urile pe care le trimiţi pe Facebook, ar trebui să fii puţin atent şi la momentele în care publici ceea ce vrei să transmiţi.

Spre exemplu, dacă tu scrii un articol la 4 dimineaţa, sau îţi vine vreo idee de update la ora aia, fii sigur că dacă trimiţi ceva pe Facebook atunci, la ora la care unii abia se pregătesc de culcare, n-o să ai parte de audienţă prea mare. Iar chestia aia cu: o să stea în timeline până dimineaţă, când se trezeşte lumea, nu prea cred eu că se aplică. Până când se trezeşte lumea îi mai vine unuia să-şi schimbe poza de profil, să mai dea vreo 3 like-uri la alte poze şi uite-aşa a dispărut update-ul tău fără să-l vadă nimeni.

Nu ştiu cum faceţi voi, dar eu sunt foarte atent la momentele în care postez lucruri pe Facebook, în funcţie de importanţa lor. Link-urile încerc să le pun doar la ore de maximă audienţă, pentru că dacă reuşesc să primesc vreo 2-3 like-uri atunci, update-ul o să rămână sus mai mult timp, ca să-l vadă toată lumea.

Cum îţi dai, totuşi, seama la ce oră e bine să postezi cele mai interesante materiale?

Poate părea stupid ce zic, dar metoda funcţionează pentru mine de ceva timp. Şi sunt sigur că mulţi dintre voi sigur s-au gândit la ea.

Cum poţi să-ţi dai seama când e bine să postezi pe Facebook 1 | Cristian FloreaVom folosi drept contorizator numărul membrilor online pe chat. E drept, foarte multe persoane îşi ţin chat-ul offline, dar credeţi-mă că numărul celor care îl ţin online este mai mare. Este nevoie de puţin studiu înainte, ca să vă daţi seama cam când sunt online prietenii voştri. Altfel spus, vreo două – trei zile, încercaţi să deschideţi Facebook-ul la ore diferite şi notaţi-vă undeva numărul de oameni pe care-i aveţi pe chat la ora respectivă.

După ce aţi făcut asta, uitaţi-vă cam la ce ore aţi avut cea mai mare audienţă şi încercaţi să postaţi numai în intervalul acela cele mai importante lucruri.

Bineînţeles, dacă aveţi vreme, ar trebui să faceţi un studiu din ăsta pe o perioadă mai lungă de timp, pentru că dacă maximul de audienţă de luni este la ora 11:00, sigur sâmbătă, când e weekend, nu va fi la aceeaşi oră. Totodată, e bine de ştiut şi că lista asta cu oameni online va trebui actualizată o dată la două – trei luni, pentru că prietenii voştri intră pe internet la o anumită oră şi în funcţie de anotimp.

Dacă vara între orele 22:00 şi 23:00 aţi putea găsi foarte mulţi oameni online, iarna unii deja dorm la ora aia. În plus, în august sigur nu veţi atinge numărul de oameni online pe care-l veţi vedea în octombrie, tocmai pentru că în august lumea e plecată în vacanţă, iar în octombrie toată lumea e acasă, sau la birou.

S-ar putea ca acum să vi se pară tare complicat studiul ăsta pe care-l aveţi de făcut, dar vă garantez eu că la un moment dat o să vă cunoaşteţi prietenii şi vă veţi da seama cam când intră pe internet fără să fie nevoie să vă notaţi undeva.

Până acum ai fost atent la ora publicării update-urilor pe Facebook, sau le-ai pus când ţi-au venit ţie, indiferent de momentul zilei?

8 Comments

  1. zdzero 25 august 2012
    • Cristian Florea 26 august 2012
      • zdzero 26 august 2012
      • Cristian Florea 26 august 2012
  2. Bogdan Pater 27 august 2012
    • Cristian Florea 27 august 2012
  3. Mistocareala 29 august 2012
    • Cristian Florea 29 august 2012

Leave a Reply