Știri din Social Media [6]
10 site-uri utile în activitățile de zi cu zi, part 2
Google a anunțat zilele trecute că face o schimbare majoră în algoritmul de afișare a rezultatelor unei căutări. Pandu Nayak, Google VP of Search, zice cam așa despre această modificare „This is the single biggest … most positive change we’ve had in the last five years and perhaps one of the biggest since the beginning”.
Actualizarea algoritmului poartă numele de BERT. Ce face el? Când vine vorba de căutările în limba engleză, ia în considerare și cuvintele „to” sau „for” din frazele-cheie pe care le caută oamenii pe Google. Asta înseamnă, conform spuselor celor de la Google, că 1 din 10 căutări făcute în limba engleză vor afișa rezultate diferite datorită acestei modificări.
Spre exemplu, pentru căutarea de mai jos, BERT își dă seama că, luând în considerare și cuvântul „for”, căutarea are un cu totul alt sens, iar rezultatele vor fi diferite.
Cum ne afectează asta pe noi?
Cred că o întrebare mai bună ar fi „Când ne afectează asta pe noi?”. Google spune că vor folosi ceea ce învață din limba engleză pentru a activa BERT, în viitor, pentru alte limbi de pe Planetă.
Cu siguranță ei încearcă să înțeleagă din ce în ce mai bine întregul context căutat de o persoană pe Google, iar asta e bine pentru cei care caută soluții folosind motorul de căutare (adică cei mai mulți dintre noi, bineînțeles), dar nu știm încă ce impact vor avea aceste schimbări pentru deținătorii de site-uri.
Cu toate astea, dacă reușești să răspunzi prin intermediul articolelor pe care le scrii pe blog unor întrebări reale ale oamenilor, nu văd de ce ai avea probleme în a ți se afișa articolul printre rezultatele căutărilor.
Închei cu un pasaj din articolul scris de Pandu Nayak despre această modificare:
Search is not a solved problem. Even with BERT, we don’t always get it right. If you search for “what state is south of Nebraska,” BERT’s best guess is a community called “South Nebraska.” (If you’ve got a feeling it’s not in Kansas, you’re right.)
Language understanding remains an ongoing challenge, and it keeps us motivated to continue to improve Search. We’re always getting better and working to find the meaning in– and most helpful information for– every query you send our way.
3 Comments
[…] – Google face o schimbare majoră în algoritm. Va afecta 1 din 10 căutări în…, dar au spus că ceea ce vor învăța din căutările în limba engleză va fi aplicat și pentru căutările în alte limbi. Deci sigur va ajunge schimbarea și la noi. 😁 […]
vom vedea ce se intampla din ianuarie 2020 cu canalele dedicate copiilor, noua schimbare a fost deja anunata de curand.
Așa e. 😁