Cum faci stickere personalizate pentru WhatsApp și iMessage
iPhone 12 Pro după 6 luni de zile
Zilele trecute am participat la un eveniment online organizat de BCR în care au povestit despre cum se dezvoltă George, soluția lor de banking inteligent, dar și ce au observat în rândul utilizatorilor aplicației.
Mi se par niște statistici foarte interesante, care arată clar un trend pe care-l așteptam: oamenii vor să-și mute cât mai multe dintre activități pe smartphone, chiar și când vorbim despre activitățile legate de bani. BCR a intuit asta, motiv pentru care aplicația George a primit peste 240 de funcționaliăți noi de la data lansării și până azi.
Vorbim despre funcționalități ca:
- Google Pay – posibilitatea de a înrola cardurile în Google Pay direct din George;
- Multibanking – opțiune prin care clienții își pot vizualiza toate conturile, inclusiv cele deținute la alte bănci;
- Rambursare anticipată a ratelor de credit;
- Achiziție de produse de securitate digitală – poți cumpăra soluții Bitdefender direct din George la un preț mai bun decât în alte părți;
- Vizualizare pensii – afișarea conturilor de pensie, Pilonul 2 și Pilonul 3, de la BCR Pensii;
- Actualizarea datelor (KYC) – posibilitatea de a actualiza datele personale direct în aplicație;
- Card de credit – obținerea unui card de credit 100% online direct în George;
- Descoperit de cont – posibilitatea de a activa 100% online o rezervă de bani (descoperit de cont).
Publicul a răspuns foarte bine la aceste modificări.
O spun chiar cifrele:
- George are peste 1,15 milioane de utilizatori activi, iar numărul tranzacțiilor din aplicație a crescut cu 70% în primele luni din 2021, comparativ cu aceeași perioadă din anul 2020;
- La BCR, 48% din totalul cardurilor de credit și 61% din totalul produselor de tipul descoperit de cont au fost acordate prin canale digitale. Mai mult, 97% dintre operațiunile legate de conturile de economii se fac prin George.
- 9 din 10 utilizatori folosesc George de pe mobil;
- 40% dintre creditele de nevoi personale acordate în 2021 au fost date 100% digital.
Ce mi se pare interesant de observat e faptul că fintech-urile, atât din domeniul bancar, cât și din alte domenii, au ajutat foarte mult la dezvoltarea unor servicii mai bune în rândul companiilor mari.
Pentru că atunci când au venit fintech-urile cu un suflu proaspăt, iar publicul a fost încântat de acel lucru, companiile mari au trebuit și ele să-și adapteze modul în care fac lucrurile, ca să țină pasul cu noile așteptări ale publicului.
BCR s-a descurcat foarte bine la acest capitol, din punctul meu de vedere, prin intermediul serviciilor George. Da, sigur că vor fi companii mici care vor putea, în continuare, să vină cu anumie funcționalități mai rapid, pentru că mereu dinamica unui startup va fi diferită de cea a unei corporații, dar sunt sigur că și la BCR s-au schimbat multe procese interne odată cu apariția George, pentru că modul lor de lucru cu clienții s-a schimbat și el destul de mult.
În evenimentul de zilele trecute discutam și despre experiențele omnichannel, despre fapul că indiferent dacă sunt clienți digitali sau tradiționali, experiența lor cu banca trebuie să fie completă și la același nivel. Iar pentru a face asta, ca bancă, trebuie să instruiești angajații, să gândești poziții noi în companie care să aibă grijă de aplicație și de mediile digitale și așa mai departe.
În loc de concluzie, pe mine mă încântă deschiderea celor de la BCR spre a povesti deschis despre cifrele din spatele serviciilor pe care le au. Asta ne arată niște trenduri, dar ne și confirmă anumite așteptări legate de mutarea a cât mai multor activități pe dispozitive mobile.