Când vom spune SEO ne vom gândi la Social Media

*Acest articol conţine termeni care ţi-ar putea fi străini. O parte dintre ei au fost explicaţi aici.

De când a introdus Google rezultatele de pe Twitter în căutări, tot mai multe persoane relativ prezente în online, sau firme care vor să-şi facă apariţia pe internet, s-au trezit cu un cont pe minunata platformă de micro-blogging.

Ce va urma, nu ştiu, însă am testat personal aceste rezultate în timp real cum le numesc unii şi pot spune că-mi place ideea şi că prinde. Când cauţi informaţii despre un artist spre exemplu, de ce să-ţi apară ca prim rezultat o ştire veche, de pe un site cu foarte mult trust şi PR, când îţi poate apărea un Tweet cu o ştire dată în ziua respectivă (sau chiar cu câteva minute înainte ca tu să cauţi)?

Tind să cred că acesta este doar începutul şi că va fi doar o chestiune de timp până când Google va introduce în căutări şi update-uri de pe Facebook, sau va băga în motorul de imagini, în prim plan, rezultate din albumele conturilor de Facebook. Luând exemplul cu artistul, probabil preferi să vezi imagini din ultimul său album de pe Facebook, decât vreo poză de acum 10 ani făcută de nu-ştiu-ce jurnalist.

Aşadar, poate Social Media să fie o ramură a termenului SEO?

Din punctul meu de vedere, poate. Tu, ca firmă de, să zicem, instalaţii, dacă vrei să faci SEO serios fără a băga în seamă socializarea, s-ar putea să te trezeşti învins de concurenţă doar pentru că ei au plătit pe cineva care să se ocupe de această metodă de promovare. Cu toate că tu eşti o firmă mai bună, cu un site mult mai bine pus la punct şi cu cineva care se ocupă de tot ce înseamnă SEO, mai puţin socializare.

Dacă mă înscriu pe Twitter şi trimit link-uri spre site-ul meu e de ajuns?

Nu, nu este. Trebuie să creezi buzz, să primeşti RT-uri, să ai mulţi followeri şi să câştigi puţină notorietate în Social Media. Să-ţi faci un cont pe Twitter şi să ataşezi feed-ul blogului la el este foarte simplu, dar să interacţionezi cu lumea necesită timp şi implicare. Google, cu rezultatele pe care le afişează, nu caută conturi din care pleacă 100 de tweet-uri cu 100 de link-uri spre acelaşi site. Google caută socializare, iar tu nu pare că faci asta.

Deci fără Twitter, SEO nu înseamnă nimic?

N-am spus asta. Twitter pare să fie acum un tool important pentru rezultatele de scurtă durată din motoarele de căutare, dar asta nu înseamnă ca un cont pe Twitter te poate scuti de celelalte metode SEO. Totodată, un tweet scris acum 2 săptămâni, oricâţi followeri ai avea tu şi RT-uri, nu mai contează pentru Google, pentru că nu mai este de actualitate.

Twitter-ul, adunat cu celelalte metode SEO, ar trebui să te ajute să-ţi construieşti un site puternic, dar asta nu înseamnă că fără el, cuvântul SEO n-are logică.

Ca o concluzie, când cineva te invită să te înscrii pe Twitter, nu te gândi doar la timpul pe care-l pierzi trimiţând update-uri, fii puţin atent şi la promovarea blogului tău, că şi ea contează.

    1. Tudor luni, 25 octombrie 2010, 21:35
      • Cristian Florea luni, 25 octombrie 2010, 23:27
    2. Andrei luni, 25 octombrie 2010, 22:29
      • Cristian Florea luni, 25 octombrie 2010, 23:13
    3. Tudor luni, 25 octombrie 2010, 23:43
    4. Pavel marți, 26 octombrie 2010, 11:21
      • Cristian Florea marți, 26 octombrie 2010, 14:53
    5. Ana marți, 26 octombrie 2010, 12:52
      • Cristian Florea marți, 26 octombrie 2010, 14:47
    6. Perfu marți, 26 octombrie 2010, 14:57
      • Cristian Florea marți, 26 octombrie 2010, 15:12
    7. Perfu marți, 26 octombrie 2010, 16:04
    8. cRISTI miercuri, 3 noiembrie 2010, 9:51

    Adaugă un comentariu