
Un amic al tău începe să se dea pe net. Ce-i recomanzi?

De ce cred eu că fiecare elev trebuie să-şi facă blog
Încheiem ziua cu un Guest Post din care am avut de învăţat o grămadă de lucruri. Este semnat de Eric Eduard Polec şi sunt sigur că o să-l găsiţi interesant.
De cand internetul s-a extins in vietile oamenilor, s-au nascut foarte multe meserii si joburi: web designeri, developeri web, seoisti, web copywriteri, content writeri si asa mai departe. In acest articol vreau sa spun cate ceva despre copywriting si seo content writing – meserii pe care oricine le poate practica din fata calculatorului, acasa.
Diferenta dintre copywriting si content writing
Mai mult ca sigur, o parte dintre voi stiti ce este un copywriter sau macar seo content writer – forumurile sunt pline de oferte de angajare ,iar unii deja au ajuns sa faca primii bani. Vreau totusi, pentru inceput, sa intelegem diferenta dintre un copywriter si un content writer, pentru ca exista confuzii, iar unii care scriu texte pe internet au impresia total gresita ca practica web copywriting.
Content writerul scrie texte in vederea informarii publicului – de regula, practici content writing cand scrii review-uri despre telefoane, situri web, calculatoare etc. Practici content writing si atunci cand redactezi un tutorial sau chiar atunci cand scrii despre viata ta pe blog – content writingul inseamna redactarea de continut unic fara sa conteze tema sau publicul caruia te adresezi.
Copywriterul are o sarcina mai grea – trebuie sa indeplineasca un scop prestabilit. De regula, trebuie sa mareasca rata de conversie – pe intelesul tuturor, trebuie sa genereze vanzari prin redactarea de texte persuasive. Un copywriter poate scrie paginile de prezentare a serviciilor / produselor unei companii, poate organiza, strategic, continutul pe site, sau poate scrie articole sponsorizate (advertoriale). Cuvantul cheie in cadrul acestei meserii este “comunicarea” – pentru ca fara acest element cheie o companie nu poate castiga incredere, in speta, clienti.
Calitatile unui copywriter
Sa scrii texte persuasive care sa genereze vanzari nu inseamna ca trebuie sa minti si sa creezi iluzii – spun asta pentru ca multa lume are impresia ca un bun om de publicitate este unul care “vrajeste” pe toata lumea. Desigur, un copywriter va exploata avantajele unui produs / serviciu si, subtil, va masca defectele – insa repet, acesta nu minte si nu induce in eroare oamenii.
Un copywriter bun simte extrem de multe atunci cand munceste. Datorita empatiei si a ratiunii, un bun copywriter va reusi sa se puna in pielea potentialului client astfel incat sa-si dea seama ce-si doreste acesta, si mai mult, va sti sa priveasca produsul / serviciu per ansamblu. Doar asa, pe hartie, cuvintele vor prinde intelesul potrivit si vor reusi sa atraga atentia in mod placut – astfel, generand intr-un final vanzari!
Desigur, am vorbit pe scurt despre cateva elemente de baza care ma ajuta, cel putin pe mine, insa copywritingul ca act este mult mai complicat si tine de strategia folosita, in comunicare, de fiecare in parte.
Ca final, un alt element – experienta! Este greu sa construiesti un articol bine organizat cu targeturi prestabilite daca nu ai scris, inainte, despre toate “prostiile” posibile – cu fiecare articol pe care il scrii, devii tot mai bun!
Daca mai sunt intrebari legat de copywriting sau content writing puteti sa le scrieti mai jos pentru ca voi raspunde fiecaruia!
13 Comments
Interesant,te mai asteptam cu articole de genu.
Insa am si eu o intrebare: cat castiga?
Proasta intrebare sincer. Nu asa ze bune problema. Iti dau un sfat: . Citeste aici, dupa care autoevalueaza-te. Poti considera articolul meu o completRela articolul lui Polec.
Se castiga bine insa depinde de proiect si cerintele clientului.
Interesante informatiile tale, interesant si articolul lui Polec. Ceva de genul fac si eu, dar inca sunt la faza de exersare ( dupa o autoevaluare :P). Mi se pare intersant si provocator in acelasi timp. Sincer, mi se pare plictisitor sa te rezumi de fiecare la data la acelasi lucru, aceeasi strategie, samd.
Ca si tine, si „clientii” sau potentialii clienti se plictisesc sa vada aceeasi trategie „over and over again…”, care prezinta suprematia unui produs sau serviciu, care e „cel mai si cel mai…”. Iti dai seama ca indata ce clientul a realizat ca articolul respectiv e presarat cu chestii mincinoase, tot trust-ul catre brandul respectiv dispare? Automat, strategia trebuie schimbata deoarece multi clienti nemultumiti tind sa-i catalogheze pe toti la fel!
Drept urmare, oamenii si mentalitatile se schimba. Strategiile (ar trebui) la fel, sa se schimbe!
Tu dacă n-ai mai face spam prin comentarii, ai fi un onliner de lăudat.
Multam’ fain, Cristi. Pacat ca nu am prins partea cu „spamul prin comentarii”.
PS: Daca te referi la link-ul plasat mai sus, il poti elimina fara nicio problema. Eu doar l-am considerat „relevant”.
Nuuuu, reply-ul era pentru Calivita, nu pentru tine. La tine n-am nimic de obiectat. Îmi place tare mult activitatea pe care-o desfăşori. La tine n-ar strica să scrii mai des, atât.
De el ziceam de spam pentru că îşi pune keyword în loc de nume. Niciodată nu-i las link-ul la comentariu, dar el continuă.
Linkul este oricum no-follow nu ? De ce te-ar deranja ?
Da, este nofollow si ma deranjeaza ca, spre deosebire de altii, printr-un keyword cineva poate atrage atentia asupra link-ului mai mult decat o poate face un username. Nu-i normal fata de ceilalti comentatori. In plus, trebuie sa-i civilizam putin pe cei care comenteaza aici, asa cred.
Apropo, am refacut situ si am trecut pe domeniu .ro. Ce parere aveti de noua interfata ?
Eu am vazut azi dimineata si chiar mi-a placut. Felicitari!
Multam fain. Am dat bani pe tema iar implementarea si setarile au durat vreo zi si ceva…
Voi pierde putin la seo, in ciuda faptului ca am facut redirect, insa sper sa-mi revin repede.