Cele mai interesante tweeturi de la PR Forum 2016

Astăzi sunt unul dintre cei 5 bloggeri oficiali powered by Raiffeisen Bank de la PR Forum 2016 și, printre altele, ar trebui să-ți spun în timp real ce se întâmplă la conferință. M-am gândit cu ocazia asta să nu fac un live blogging clasic, ci să scriu care sunt cele mai interesante tweet-uri de aici, de la eveniment, fie că le scriu eu sau altcineva. Așa că, din când în când, mai dă câte-un refresh acestui articol ca să afli ce se mai întâmplă.

Sesiunea 1: Leadership in communication (debate). Invitați: Daniel Boaje (Director General McDonlad’s Romania), Daniela Budurea (Country Director, Western Union România și Bulgaria), Sorana Savu (Senior Partner, Premium PR), Monica Botez (Managing Partner, Golin), Dragoș Sîrbu (CEO, Flanco), Crenguța Roșu (Managing Partner, DC Communication).

  • Provocarea unei companii vechi este de a înțelege cărei nevoi te adresezi și cum te adaptezi. Lucrurile se schimbă foarte repede în zilele noastre.
  • La viteza cu care se intampla lucrurile astazi, daca stai pe loc, esti calcat in picioare, Daniel Boaje McDonalds – @omilitaru
  • Procesul de comunicare susține procesele de business, mai ales în zilele noastre. Trebuie să știi cum operezi în noua lume.
  • Sorana Savu – rolul nostru, de comunicatori, este sa ajustam comunicarea astfel incat sa corespunda tuturor generatiilor – @omilitaru
  • Monica Botez (Golin) – Provocarea (n.m.: când comunicăm) este ce sa spunem ca sa fim relevanti. – @anca_duma
  • E ușor să te îndrepți către tehnologia nouă (spre exemplu, să lansezi o platformă nouă), dar e mult mai greu să schimbi lucrurile și la nivel strategic.
  • Ai 4000 de angajati in toate orasele care sunt vectori de comunicare. Provocarea este sa alegi canalele de comunicare potrivite pentru business-ul tau, Daniel Boaje (McDonalds) – @anca_duma și @omilitaru
  • Daniela Budurea – Astazi comunicarea a devenit o meserie si fiecare lider isi da seama ca a comunica in sine este o arta.- @anca_duma
  • In comunicare e nevoie sa creezi touch points. – Daniela Budurea – Western Union – @GingerDuca
  • În zilele noastre cea mai mare nevoie este cea de dialog. Comunicarea nu mai e într-o singură direcție. De-aia trebuie să fii foarte antent la felul în care comunici.
  • Dialogul în comunicare ne ajută să ajustăm strategia în funcție de ce dorește publicul. N-avem cum să anticipăm de fiecare dată.
  • Uneori se investește mult într-un produs, iar clienții îl desființează în Social Media imediat. De-aia e important cum comunici.
  • Astăzi nu criza ne obligă să fim eficienți, ci expunerea pe care ne-o dă Social Media.
  • Ne adaptăm sau murim ca dinozaurii. :))
  • In 2011 oamenii aveau, in medie, 11 surse de informare in vederea alegerii unui produs/serviciu. (n.m: acum, de când cu blogurile și forumurile, se schimbă lucrurile) – @NelidaMustafa
  • Cand esti primul care transmite mesajul, ai mai multe sanse sa-l controlezi, Sorana Savu (n.m. mai ales în comunicarea de criză) – @omilitaru
  • Problema în zilele noastre e că lansezi o super campanie online, iar când ajunge clientul în magazin niciun angajat nu-i pregătit.
  • Dragos Sarbu, Flanco – Toata lumea comunica Black Friday. Vrem sa aratam ca sunt si alte motive pentru care sa ne aleaga, nu doar pretul. – @anca_duma
  • „Mesajele oficiale ale companiilor trebuie să fie cât mai puțin interpretabile” Daniela Budurea, Western Union România & Bulgaria – @NelidaMustafa
  • Sorava Savu – pe un jurnalist il intereseaza pozitia companiei, nu ce gandesc eu ca om. – @anca_duma
  • „Dacă faci lucrurile doar ca la carte, vei fi doar unul din mulțime! Adu ceva nou! Diferențiază-te!” – Dragoș Sârbu (Flanco) – @adrianasandru
  • Poti sa cresti foarte mult business-ul daca reusesti sa convingi management-ul de ce poate face comunitatea pentru el. – @omilitaru
  • Nu există rețete când vine vorba de reacții real time sau nu. Există momente când apariția lor e utilă și momente când nu.
  • Gafele CEO-ului pot afecta compania mai mult decât o criză, Monica Botez – @NelidaMustafa
  • Companiile sunt obligate să fie oneste și autentice. Fie că vor sau nu, asta cere publicul.
  • PR-ul este despre a pune în cea mai bună lumină argumentele unei companii, nu despre a ascunde ceva sau a-l face să pară altfel.
  • Daniel Boaje (McDonlad’s) – Nu sunt șeful companiei McDonlad’s, sunt cel care are cea mai mare responsabilitate. Și-mi place.

Sesiunea 2: PR Trends you neet to know in 2016. Invitați: Danny Rogers (Editor-in-Chief, PRWeek UK), Gianni Catalfamo (Founder cc:Catalfamo), Ioana Mănoiu (Managing Partner, GMP PR), Oana Bulexa (Managing Director MSLGroup The Practice).

  • With social media having the power to ruin a reputation in a click… good PR is in high demand.
  • Inca mai sunt oameni care cred ca e mai usor sa faci PR decat sa bati un cui – @omilitaru
  • PR-ul e ca un sport de anduranță. E o meserie tare stresantă.
  • Cuvintele favorite ale omului de PR: trebuie, urgent, fă acum, asap. :))
  • Chiar cred că pasiunea pentru PR este singura care ne va salva în timp. Nu ai cum să ții pasul decât dacă ești mânat de pasiune.
  • În zilele noastre, nu există joburi care să nu te solicite sau care să nu necesite mult timp. Soluția nu e să căutăm ceva ușor.
  • People take what we give them and transform in what they need, Gianni Catalfamo – @omilitaru
  • Oamenilor nu le pasă cu cine vorbesc din cadrul unei companii. Ei vor ca problema să fie rezolvată, nu contează că au contactat departamentul greșit. Tratează compania ca fiind una singură.
  • Leadership-ul nu este despre a nu greși, ci despre a-ți folosi prezența pentru a-i determina pe alții să facă ceea ce oricum voiau să facă.
  • Sunt foarte puține greșeli pe care le poți face în Social Media și care nu pot fi reparate cu un simplu „îmi pare rău”.
  • Ce așteptări au consumatorii de la branduri. :D

pr forum 2016 - ce asteptari au consumatorii de la branduri

  • Consumatorii nu vor să facă lumea mai bună. Vor ca brandurile să facă asta pentru ei.
  • Consumatorii adora brandurile umane, care arata sinceritate, transparenta si recunosc ca au gresit, Ioana Manoiu – @omilitaru

Sesiunea 3: Inspiring case studies. Invitați: Denisa Mihai (PR & Advertising Manager, Avon), Daniela Stoican (PR Manager, IKEA România), Cristina Colocioiu (Account Manager, Image PR), Roxana Florescu (Group Brand Manager Culinary, Nistle România), Irina Stănescu (Senior Consultant, Graffiti PR)

  • Avon are 120.000 de colaboratori și 8 milioane de clienți în România. De aici a pornit campania de mai jos:

  • Avon se adresează femeilor și când e vorba despre produse bărbătești, că bărbații nu-și cumpără singuri așa ceva.
  • Nu trebuie să subestimăm puterea comunităților. Ele vor duce povestea și campaniile noastre mai departe.
  • IKEA merge în casele oamenilor (la propriu) și îi întreabă tot felul de lucruri ca să înțealagă mai bine nevoile consumatorilor.
  • 74% dintre bucureșteni mănâncă în bucătărie de luni până vineri.
  • S-a lansat un studiu despre Social Media și mediul de afaceri românesc. – @anca_duma

  • 81% dintre copiii din București ajută la pregătirea mesei.
  • În 1995, M&M’s a întrebat consumatorii ce culoare să aibă următoarea bomboană. Și a ieșit albastru, așa că de-aia avem acum bomboane M&M’s albastre.
  • DERO vine de la DEtergenți ROmânia. Nu știam asta.

Sesiunea 3, partea a II-a: Influencing the influencers. Invitați: Monica Botez (Managing Partner, Golin), Cristiana Andrei (Social Media Manager, Rogalski-Damaschin), Răzvan Diaconu (Influencer Marketing Manager, Michelin), Ana maria Diceanu (Senior Partner, GMP PR)

  • Ce este un influencer?

pr forum 2016 - ce este un influencer

  • Cum alegi influencer-ul pentru o campanie – @omilitaru

pr forum 2016 - cum alegi un influencer pentru o campanie

  • Nu oferiți toate exclusivitățile jurnaliștilor. Bloggerii s-ar putea să folosească mai bine o parte dintre ele. Așa a fost lansarea Therme.
  • E ok să nu dețineți controlul mereu. Aveți încredere în bloggeri.
  • Mai jos puteți vedea câteva cifre de după lansarea Therme București. De menționat e și că articolul lui Radu pe tema asta a depășit audiențele PRO TV.

audiente de dupa lansarea therme bucuresti

  • 84% dintre consumatorii români cu acces la internet își schimbă intenția de cumpărare în funcție de ce citesc pe net.
  • Angajații companiilor pot aduce un plus când vine vorba de comunicarea mesajelor companiei.

pr forum 2016 - angajatii unei companii pe facebook

Cam asta a fost la PR Forum 2016. :D Te invit să te uiți și la live blogging-ul Ancăi, aici, al Dianei, aici și al lui Ovidiu, aici.

Lasă un comentariu

5 comentarii