
Sâmbătă dau burta jos. Preventiv.
Câte trebuie să ştie un advertiser despre un blogger înainte să-i facă o ofertă?
Aseară, la invitaţia Michelin, am fost la o dezbatere despre siguranţa rutieră. Mi se pare tare important ca fiecare dintre noi să cunoască nişte statistici în legătură cu ceea ce se întâmplă pe şoselele noastre, în primul rând pentru a conştientiza cam cât de gravă e situaţia şi în al doilea rând pentru a le arăta şi altora că nu e de joacă cu chestia asta.
Sincer, când am hotărât să merg acolo, mă aşteptam să mi se facă o comparaţie între România şi alte ţări din punctul de vedere al accidentelor, apoi să se termine distracţia şi să plecăm acasă. În mare, cam aşa a fost, dar pentru că România e fruntaşă cam peste tot când vine vorba de accidente rutiere, am plecat acasă dându-mi seama că situaţia e mai gravă decât îmi imaginam. Iar ca să înţelegeţi despre ce e vorba, permiteţi-mi să vă arat câteva lucruri discutate aseară.
Numărul de morţi pe miliardul de kilometri parcurşi.
A se observa faptul că graficul a fost gândit până la numărul 30, iar România se află la 43. Asta ar trebui să-ţi dea destul de mult de gândit.
One km/h slower would prevent more than 2,200 deaths a year.
2200! Amintiţi-vă de numărul ăsta când vă mai urcaţi la volan. Mulţumesc!
Cum s-a schimbat numărul oamenilor care au murit datorită urcării la volan sub influenţa alcool-ului
A se observa că la noi nu numai că numărul e într-o continuă creştere, dar suntem fruntaşi la chestia asta. Şi nu cred că românii sunt cei cărora le place alcool-ul cel mai mult, dar cu siguranţă sunt cei mai inconştienţi când vine vorba de chestia asta.
Discuţia s-a îndreptat la un moment dat spre importanţa folosirii anvelopelor de iarnă. Poliţia a dat acum ceva timp o lege care îi obligă pe şoferi să-şi cumpere anvelope de iarnă în sezonul rece. Prostia pe care au făcut-o a fost că nu au explicat şi de ce e nevoie de aşa ceva, iar obligaţia asta de a cumpăra nişte lucruri pe care tu nu le vezi utile, e cam nasoală. Răpiţi-vă, vă rog, 35 de secunde din timpul vostru preţios şi accesaţi link-ul ăsta.
Acum, după ce v-am umplut capul de cifre, permiteţi-mi să vă întreb care credeţi că sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere din România şi cum credeţi că am putea să schimbăm situaţia în bine.
Mulţumesc!
10 Comments
ar trebui sa mergem mai multi la asa ceva, mi se pare foarte educativ
Depasirile sunt principala cauza a accidentelor in Romania. Faptul ca avem drumuri cu 2 benzi chiar si in zonele super periculoase si esti nevoit sa depasesti ca sa nu mergi cu 2 km/ora in urma unei carute.
Deci mai degrabă drumurile prost gândite ar fi principala cauză, nu?
Aş crede că principalul motiv e prostia, dar nu vreau să par rău aşa că eu cred că e vorba despre inconştienţă.
Hmm, needucarea ar intra tot aici? Sau vorbeşti de cei cărora deşi li se spune că greşesc, ei continuă să facă asta?
Cred că intră şi needucare dar în proporţii foarte mici. Dar vorbesc şi despre cei care au impresia că sunt nemuritori.
Pot sa spun cae dramatic si inspaimantator! DAca pana acuma avea temeri mari in zona asta, acuma o sa devni paranoic :)))
:)) Nu-i nevoie să devii paranoic. Hai să încercăm să găsim o soluţie.
Daca permisul de conducere s-ar lua mai greu cred ca ar fi mai bine, al doilea lucru ar fi inconstienta si impresia multor soferi (fie ca abia stiu sa porneasca masina fie ca au cativa ani de experienta) ca ei stiu sa conduca cel mai bine si ca automat au cele mai multe drepturi in trafic, nu si obligatii. In rest, evident, sofatul se face in Romania asa cum se fac toate lucrurile de obicei: in bataie de joc. Ne meritam mortii…ipotetic vorbind, daca ar muri in accident cel putin o ruda a fiecarui sofer incostient poate ar fi mai sigure strazile.
Nu cred că s-ar schimba lucrurile dacă ar muri o rudă a fiecărui şofer inconştient. Sunt destui oameni care au prieteni foarte buni morţi în accidente rutiere datorate vitezei, dar ei conduc la fel de rapid şi neatent ca şi înainte.