Care-i procesul unei intervenții Apa Nova în cazul problemelor la rețeaua de apă și canalizare

Apa Nova are grijă de întreaga rețea de apă și canalizare a Bucureștiului. Apropo de asta, rețeaua de apă și canalizare nu aparține Apa Nova, ci aparține Primăriei București. Apa Nova are doar responsabilitatea administrării rețelei în cele mai bune condiții, până în anul 2025.

Rețeaua în sine e mult mai mare decât îți poți imagina. Vorbim de un total de 2.377 de kilometri de rețea de canalizare și peste 50.900 de guri de scurgere. Legat de numărul de intervenții, în 2016 Apa Nova a avut 12.254 de intervenții la rețeaua de distribuție de apă potabilă (dintre care 20% au fost efectuate în timpul nopții) și 13.975 de intervenții la rețeaua de canalizare (dintre care 12% au fost efectuate în timpul nopții).

Apa Nova intervine la rețeaua de canalizare sau de distribuție de apă în două situații:

  1. fie este vorba de o avarie la rețea;
  2. fie este o intervenție planificată.

Avariile rețelelor pot fi semnalate prin mai multe metode:

  1. Au instalat în București peste 320 de debitmetre, contoare și senzori de presiune. Asta le dă voie să vadă din timp schimbări ale presiunii apei și să trimită rapid o echipă acolo ca să investigheze situația. Sunt și cazuri în care avaria nu afectează niciun client Apa Nova, dar dacă nu s-ar interveni, ar putea cauza probleme mari în viitor. Folosind tehnologia, reușesc să intervină înainte de a se crea o problemă mai mare, care ar putea să le dea mai mult de lucru ulterior.
  2. Dacă debitmetrele și senzorii de presiune nu îi alertează din timp (că încă n-au reușit să monteze astfel de senzori în tot orașul), clienții pot sesiza probleme la numărul de telefon *7777.

În cazul intervențiilor planificate, Apa Nova încearcă să desfășoare aceste intervenții în timpul nopții, ca să nu-i încurce foarte mult pe cei care beneficiază de serviciile lor. Totodată, ora intervențiilor depinde foarte mult și de zona în care au loc lucrările. Într-o zonă cu multe clădiri de birouri n-o să intervină în mijlocul zilei dacă nu este necesar, pentru că atunci e cea mai mare activitate acolo și, implicit, cea mai mare nevoie de apă.

După ce termină intervenția, Apa Nova are obligația, conform contractului pe care-l are cu Primăria București, de a astupa groapa până la nivelul turnării asfaltului. De asfaltarea locului se ocupă o altă entitate parteneră Primăriei București. Nu în ultimul rând, Apa Nova a lansat și un servicu de informare prin SMS, astfel încât clienții contractuali Apa Nova pot fi înștiințați prin SMS în momentul în care se încheie lucrările din zona în care locuiesc. Detalii despre acest program găsești aici.

Ce face Apa Nova ca să eficientizeze timpul de intervenție

Au lansat câteva programe pentru a eficientiza procesul unei intervenții la rețeaua de apă sau de canalizare, după cum urmează:

Programul Taxi, un proiect prin intermediul căruia Apa Nova trimite echipaje în diverse locuri din oraș, astfel încât să poată interveni rapid în cazul unei probleme. Echipajele se conectează la o aplicație internă legată direct la call-center (asemănătoare unei aplicații de taxi, de aici și numele programului), iar în momentul în care este semnalată o avarie la numărul *7777, un echipaj Taxi este primul care ajunge la locul problemei, oprește apa, dacă e cazul, marchează locația și transmite către Apa Nova datele complete ale avariei, astfel încât echipajul de reparație să vină pregătit cu tot ce-i trebuie și să știe exact cât de gravă este situația. Prin intermediul acestui program, timpul de intervenție a fost redus la sub o oră în zone în care, în general, intervențiile durau 2 – 3 ore.

Programul Patrulelor, un proiect prin intermediul căruia Apa Nova trimite prin oraș autoutilitare echipate special. Ele se plimbă prin oraș, identifică probleme, apoi le transmit către dispecerat, pentru a scurta perioada de intervenție și a nu permite agravarea problemei. Fiecare patrulă efectuează în fiecare zi aproximativ 100 de kilometri.

Programul Bena, se referă la optimizarea modului de intervenție. Astfel, pentru a scădea timpul de intervenție, pentru a elibera utilajele importante și pentru pentru a scădea disconfortul creat bucureștenilor, au hotărât să aducă în locurile deschiderii șantierelor câte-o benă în care să pună toate materialele. Această benă ocupă, în general, mai puțin loc decât un camion complet echipat. Mai mult, prin această metodă poate fi folosit un singur camion pentru livrarea necesarului de materiale la un număr mai mare de șantiere.

Nu în ultimul rând, Apa Nova lucrează constant la transparența intervențiilor pe care le face, motiv pentru care vor ca până la finalul anului să aibă la fiecare șantier de intervenție câte un panou informativ, pe care să se găsească inclusiv numele și numărul de telefon al responsabilului acelei intervenții. Astfel, fiecare cetățean afectat de acea intervenție va ști cu cine să ia legătura pentru a afla informații despre durata lucrărilor sau problemele apărute. Panoul arată ca mai jos și a început deja să apară la anumite locuri de intervenție.


panou interventii apa nova

Mi se pare important să fim informați în legătură cu procesul unei intervenții în cazul serviciilor de care depindem și mă bucur că echipa Apa Nova a fost deschisă și mi-a oferi informații legate de această temă.

Tags:
    1. Cristi Popescu joi, 6 iulie 2017, 10:30
      • Cristian Florea luni, 10 iulie 2017, 10:03

    Adaugă un comentariu